Charlie Foxtrot - Kampanj 6 börjar inom kort!

Started by KeyCat, November 07, 2010, 22:41:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ctrl

Control
87th Stray Dogs VFW

ctrl

Control
87th Stray Dogs VFW

KeyCat

Jepp, i OP: River-Rat blev ställningen 62 vs 62 men hoppas du hade det skoj...

Hur som helst så hade jag skitskoj även om jag inte avfyrade ett enda skott! Fick lite oväntat hoppa in och vara förare i en BTR-90 tillsammans med RR som skytt och det bästa av allt var att vi inte dog en enda gång under 3 tim och detta trots att RR rackade upp en massa kills med sin 30 mm kanon och 7.62 mm spruta.

Hade fullt shåå med att köra etc, var första gången på Ovaron så periodvis blev det lite svettigt och en och annan  krossad fot på friendly inf ;)

Syns i B2!

/KC

>> It's all about teamwork! <<

ctrl

Jag inledde med att försvara "vår" östra ö, under mer än 15min var det knäpptyst. Efter ca 30 min dog jag första gången av en sniper... Jag hade Crew uniform vilka vissa hade svårt att skilja från era soldater så två ggr. blev jag överkörd av egna och förmodligen även skjuten av egna en gång.

Jag var en av tre svenskar i min squad... Det var inte så kul för mig ikväll, inte så mycket aktivt lagarbete, mest dö, ta sig tillbaka, panga lite, dö osv...
Control
87th Stray Dogs VFW

Rivvern_

Hade oxå skitsvårt att skilja er crew från våra egna. De har ungefär samma gröna färg.

Alla var ganska defensiva men vi hade ändå grymt bra koll på östra öns västra sida. Ni verkade inte försöka sätta upp några eldställningar med översikt på den västra ön. Såg någon inf där som jag försökte plocka med HE men lyckades inte. HE verkar för övrigt vara väldigt ineffektivt mot infanteri.

KeyCat

Quote from: RedRiver on December 06, 2010, 10:16:17
Alla var ganska defensiva men vi hade ändå grymt bra koll på östra öns västra sida.

Eftersom jag alltid lirat som inf. tidigare har jag inte brytt mig speciellt mycket om pansar biten men efter att ha läst på om det nya Vehicle Recovery Systemet förstår jag bättre varför sidorna var mer defensiva...

Ingen vill bli strandsatt med sina fordon långt in på fi kontrollerad mark. Det nya systemet gör det hela svårare men samtidigt blir det en utmaning att hålla vagnen frisk hela matchen.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Lite otur att vi missade när de gjord recover på LAVen där väster om oss. Vi kom några sekunder för sent.

ctrl

Vi pangade era BTR på löpande band men vi var otroligt slarviga på att bevaka dem så ni lyckades rädda dem flera ggr.
Control
87th Stray Dogs VFW