Charlie Foxtrot - Kampanj 6 börjar inom kort!

Started by KeyCat, November 07, 2010, 22:41:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ctrl

Well, som vanligt låter jag mer pessimistisk än jag är. Igår var det inte kul men de två tidigare striderna var mycket roliga trots de problem jag skrivit om.

Igår började det för mig med att jag hade låst min grafikkortsfläkt till 25% vilket medförde att mitt grafikkort kraschade efter ca 30 sekunders spelande. Trist men självförvållat... sen hade jag en spelare i min squad som inte fattade att han skulle vara med mig och försvara en annan squads LAV vilket gjorde att jag än en gång sprang omkring rätt mycket för mig själv... Slutligen laggade det något fruktansvärt igår vilket säkert berodde på att all action var på en "avancerad" del av kartan.

Så trots att gårdagen hade en massa problem så ser jag verkligen fram emot nästa omgång!
Control
87th Stray Dogs VFW


KeyCat

#49
Quote from: Horizon on December 20, 2010, 20:09:55
Vad är det som händer? Innan var det bara ros över CF, nu verkar ni rätt besvikna varje gång, eller?

Detta blir min 7:e IC/CF kampanj och det faktum att ctrl ser fram emot B4 säger väl en hel del  ;D

För egen del var lagget inte alls så illa som ctrl beskriver det. Allt är dock inte perfekt och "teknikstrul" händer då och då men med tanke på att A2 officiellt bara stöder 64 spelare i MP så är det kanske inte så konstigt för mjukvara/linor/servrar pressas till max.

Det lustiga är att det var exakt samma mission som B2 (fast sepegelvänt på kartan) och B2 funkade fint...

/KC

>> It's all about teamwork! <<

ctrl

I söndags var det fajt igen, den officiella kampen har julledigt men 16-17 på vardera sidan körde ändå.

Nu var det en ny mindre krävande karta, men tanke på att vi var ungefär hälften så många deltagare så är det svårt att säga hur mycket som berodde på detta men hur som helst, servern tickade enligt uppgift på med 40+ FPS under hela kvällen.

Våra ad hoc befäl skötte sig i mitt tycke betydligt bättre än de ordinarie  ::) Jag hade många roliga stunder och det enda problemet för mig nu sist var att vår LAV var väldigt heta på gröten och lyckades skjuta ihjäl mig NIO(9) gånger!

Nu när jag varit med ett tag så börjar jag dock fundera lite på hur modden fungerar, vapnen har så lite kraft, nästan CS varning på det, det krävdes 5 skott i kroppen på en liggande fi för att ta död på han... detta var på upplevt 30-40m.
Control
87th Stray Dogs VFW


KeyCat

#51
IMO mycket roligare när vi är 80+ som spelar men förståeligt att många är bortresta över jul/nyår.

Inte 100% säker men mig veterligen så påverkar inte CF-modden något gällande effektivitet på handeldvapnen. Det jag vet är att de minskat effektiviteten på ammotyperna som används i APC/tanks/helis.

Är lätt att kolla om du vill... bara packa upp filerna med unPBO och kolla igenom och se vad de de ändrat.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Snart dags för B4 - Operation Bald Eagle och hoppas på många spelare idag :)

/KC

>> It's all about teamwork! <<

ctrl

Hoppas få sätta en AT eller 3 i röven på dig!  ;D
Control
87th Stray Dogs VFW


KeyCat

Ja du har det betydligt enklare på denna nya ön! PITA att sitta i plåtburk med den vegetationen :-\

/KC

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

>> It's all about teamwork! <<