DCS: A-10C Warthog (Beta) går att köpa nu!

Started by KeyCat, October 05, 2010, 12:01:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ft

Äh, och jag som måste packa + sova inför en hektisk helg...

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

KeyCat

#121
Verkar som det börjar närma sig release... någon av er beta testare som kan berätta hur pass mkt resurser den kräver i förhållande till DCS:BS, såg att ctrl hade problem att köra tidigare betor på sin HW...

Även nyfiken på hur den förbättrade AI'n sköter sig inklusive egna wingmen och givetvis MP...

/KC

>> It's all about teamwork! <<

ctrl

Mina problem visade sig ha med SBS.... C2Q@2,66GHz med ett Nvidia260 kör DCS A-10 utan problem. Det känns som om BS och A-10 är helt jämförbara. Det är enbart tidsbrist som håller mig borta från simmen, som sagt tidigare: första betan var helt i klass med ett genomsnittligt släpp så det finns egentligen inget skäl att vänta med inköp.
Control
87th Stray Dogs VFW


Baztid

Det är lite att sätta sig in i men jävlar va man kan ha roligt när man fått ordning på allt!  :o
"Wags" visar var skåpet ska stå..

DCS: A-10C Warthog. Sitting Ducks.wmv
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

KeyCat

Quote from: ctrl on February 10, 2011, 19:01:59
första betan var helt i klass med ett genomsnittligt släpp så det finns egentligen inget skäl att vänta med inköp.

Skulle vara tidsaspekten och det faktum att det börjar närma sig paddlings/fiske säsong... den lär ju finnas att köpa även till hösten, får se vad jag gör...

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Kör första betan nu. Hemsk enligt min mening. TrackIR fungerar inte. Spelet hänger sig när man alt-tabbar och när man stänger av. Ska ge beta 4 en chans annars får det vara till det släpps.

Horizon

Quote from: Baztid on February 11, 2011, 11:03:31
Det är lite att sätta sig in i men jävlar va man kan ha roligt när man fått ordning på allt!  :o
"Wags" visar var skåpet ska stå..

Läckert! Jag gillar ljuden. Gillar också hur CBU-87'orna ser ut när de träffar marken. Köp blir det garanterat, frågan är bara när.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

#127
Eftersom jag hoppas att CTD problemen för oss som kör 32-bitars OS är åtgärdade i DCS:BS kommande kompabilitets patch var jag lite nyfiken och kollade igenom ED forumet.

Tyvärr verkar det som om det är många som har problem med nya DCS:A-10C på 32-bitars OS  :-\

Dessutom står det nu följande som minimikrav?

Quote
Minimal system requirements
Operating system: 64-bit Windows XP, Vista, and 7
Processor: CPU: Core 2 Duo E6600 or AMD Phenom X3 8750 or better
Memory: 4GB
Hard disk space: 7 GB
Video: Shader 3.0 or better; 512MB NVIDIA GeForce 8600GT DirectX 9.0c or better
Sound: DirectX 9.0c-compatible
DirectXÃ,®: 9.0C

http://www.digitalcombatsimulator.com/index.php?end_pos=1322&scr=shop&lang=en

En annan (positivare) sak är att det numera står följande i deras FAQ...

Quote
Q: Is DCS: A-10C Warthog online-compatible with DCS: Black Shark and Flaming Cliffs 2?
A: We hope to be able to release a compatibility upgrade for DCS: Black Shark. This would give Black Shark all the features of A-10C, except the flyable A-10C. A compatibility upgrade for FC2 is being considered.

Dvs ändrat från "unlikely" till "being considered"

/KC






>> It's all about teamwork! <<