DCS: A-10C Warthog (Beta) går att köpa nu!

Started by KeyCat, October 05, 2010, 12:01:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ctrl

Jag tror inte jag varit i luften i mer än 30min i nått uppdrag ännu och har bara kört quickmissions... Karin är borta hela kommande lördag så då kan jag lira själv eller med er... :D
Control
87th Stray Dogs VFW


KeyCat

#137
OK, jag har lagt upp config filen (~7 KB) för Performance Counters om du har tid/lust att testa i helgen.

Blå linje är CPU load och röd linje är minne för processen "simulator.exe" och det skall bara vara att packa upp filen på desktopen, dubbelklicka och sen köra igång DCS: A-10C (vet inte om denna config filen funkar för Vista/Win 7, den är gjord på XP)

 http://keycat.no-ip.com/files/DCS_Test_001.zip

Känner du inte för att flyga runt länge så kan du enkelt fylla RAM minnet genom att göra såhär...

1. Skruva upp dina GFX inställningar om du inte redan har det.

2. Starta ett SP mission men stå bara kvar med planet på plattan.

3. Tryck F11 för att komma till extern vy och toggla igenom ett gäng flygplatser (F11 igen) och flyg runt på låg höjd i 3D världen med musen, du kan även speeda upp hastigheten i SP och för mig kan det ta ~15-20 min innan min CTD kommer i FC2 eller BS.



/KC

>> It's all about teamwork! <<

Lupson

KeyCat: Borde funka till DCS Black Shark också va? Programmet heter ju simulator.exe där också. Ska se om jag hinner köra mitt "crash-uppdrag" ikväll.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

Japp det är till FC2 och BS jag använt det... tänker inte köpa A-10C om  inte detta fixas, därav mitt intresse.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Testade precis att starta configfilen i Windows 7 och det verkar funka vilket innebär att det säkerligen även funkar i Vista.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Lupson

Körde en stund i problemuppdraget. Blev nedskjuten före vanlig krasch. Hängde sig dock när jag tog "exit". Minneskurvan ligger konstant på ca 1.41gb, liten höjning precis innan kraschen när jag tog "exit" i uppdraget.

Körde sen en gång till, då fick jag min vanliga krasch ca 20 minuter in i uppdraget, men då hade monitoreringen stängts av.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Rivvern_


ctrl

Tydligen är jag fri från fredag em-kväll till lördag kväll. Blir det fint väder så blir det dock IRL flygandes lördag, dagtid. Ska flyga runt lite nu med testgrejen aktiv...
Control
87th Stray Dogs VFW