DCS: A-10C Warthog (Beta) går att köpa nu!

Started by KeyCat, October 05, 2010, 12:01:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ft

Vi pratade om parkeringsbroms på LAN:et. I flyghandboken för A-modellen får man reda på att bromsarna kommer igång först då vänstra motorn startas. Skall man ha broms innan dess, t ex om man väljer att starta högerdonken först, skall man dra i nödbromshandtaget för att ha kärran bromsad.

Hittar inget om parkeringsbroms per se, så det är nog att stå på bromsarna som gäller om man inte vill använda nödbromsen.

Kul också att ett single-point-fel i en ventil kan slå ut både bromsar och styrning. "Use extreme caution when taxiing in the vicinity of obstacles". Jomen. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Markpersonal + block? Har de inte simulerat det så tänker jag inte köpa simmen. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Baztid

Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

supramk3killen

Ebay då blev det billigast men det tar längre tid känner att det är värt den extra tid som det tar fick Thrustmasters mfds för 660kr och skärmarna 2st för 1200kr så inte allt för dyrt, och nej jag har inte någon tjej :P

Baztid

Haha ok  :D
Försöker hitta såna 7" skärmar men ingen lycka.. Pixmania har annars de mesta av de jag vill ha!
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

supramk3killen

Jo problemet är bara att jag är inte gillar pixmania alls har urusel support så jag tror inte jag köper warthogen därifrån försöker hitta något annat ställe kan även tänka mig att betala lite mer bara jag slipper pixmania

Vitus

#110
Får upp ett felmeddelande när jag försöker starta Training i DCS.
Är det någon annan som har haft samma problem?

error:[string".\missioneditor\modules\me_training.lua"]308:attempt to index find Ã,´temp_optionsÃ,´(a nil value) Stack traceback

skumt vad gör jag för fel laddar ner fel beta eller.

/Vitus 

Vitus

#111
Det löste sig när jag startade som admin, konstigt men ändå.

Har däremot trasslat till det med tangentbordsinställningarna i spelet och kan inte få tillbaka default. Hittade en tråd som tog upp det och trodde att det var löst men sen kommer jag inte längre för jag kan inte hitta filerna.

http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=61018
"
If you cannot find controller files, Win7 / Vista. Some configurations of Win7 / Vista stores the files in a virtual directory, to protect the Program Files area.

You may have to enable "show hidden files / system files" for your Windows to be able to find the content:
- C:\Users\<youruser>\AppData\Local\VirtualStore\Pro gram Files\Eagle Dynamics\DCS A-10C Beta ""

har gjort som dom säger man kommer inte längre än till Program Files efter det finns det bara TrackIr att fortsätta med. Har letat men kan inte fatta vad jag ska göra. Får väl installera om annars.

/Vitus

EDIT: Vet inte om jag är kort i huvudet eller vad det är men nu är problemet löst iaf..  :(
         det var ju bara att gå in i program mappen och fortsätta nedåt.. hmm hängde upp mig på den sökvägen som han uppgav i tråden.