DCS: A-10C Warthog (Beta) går att köpa nu!

Started by KeyCat, October 05, 2010, 12:01:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Baztid

"DCS: A-10C Warthog" Beta 02 Patch Available

The first update for the Beta version of "DCS: A-10C Warthog is now available for download. This update adds several new functions and fixes numerous development bugs. Beta 02 update highlights include:
- New campaign and missions
- "Easy" and "Realistic" radio communications options
- Better functioning AGM-65 Maverick missile
- Adjusted Targeting Pod infrared camera video
- Updated flight manual
- Adjusted unguided bomb and laser guided bomb accuracy
- More stable PAC gun aiming
- Added Player and JTAC radio message voice over
- Added more functionality to electrical system
- Adjusted sensor slew rates according to field of view
- and many, many more.
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

ft

There goes the evening... Hänga tvätten först, kanske... om jag vill leva. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ft

Läääääckert!!!

Plötsligt fungerar PAC. Pricken i målet, första steget på avtryckaren... och pricken stannar där. Nu kan man sätta en lååååååång salva i en T-72. :)

Mavericks verkar också klart mer hanterbara, även om jag bara hann prova som snabbast. Det kändes definitivt som att det nu går att slewa även i narrow-läget.

Kändes snyggare och mjukare också. De kanske har optimerat koden något sedan senast. Fick några stutters på en halvsekund eller så, men det kan ha varit vad som.

Stercus accidit
---

supramk3killen

Ja nu går det även att låsa mål direkt från tgp låsningen genom att trycka på tms down när maverick mfcd är soi

"EDIT"Jag kunde inte låta bli FT, beställde Thrustmasters mfds och 2 7"skärmar snart blir det att bygga seriösare cockpit hemma :S

ft

Jag var ute och lekte lite. Skogsröjning medelst Mk82 och så. Alla bomber föll rejält kort. Fattade ingenting.

Äh, nog med det. Tillbaka för landning. Farten på 230, så dragkraftsreglagen bakåt och nosen uppåt. Humm... farten faller ju inte... den ökar med ett par knop?! Men där kom stallen. Hmmm! Hastighetsmätare U/S? Nå, det går ju att hantera. Plané hemåt. Hepp, vad nu?! Nu sjunker den indikerade farten. Sakta. Sakta. Men sjunker gör den.

Vänta nu... satte jag vinter som årstid? Ja, det gjorde jag visst. Ahauuup... kan det vara... ja... var har vi nu den jämrans switchen... där! Pitot heat - on!

Och mycket riktigt, snart började hastighetsmätaren snurra neråt i allt raskare tempo.

Snyggt. Jag gillar den här simulatorn! :)

Stercus accidit
---

Horizon

Lite offtopic, men på samma tema. Jag ägde en gång i tiden en Kawasaki ZX-6R och den hade sån där "luffarturbo" där insugsluften trycksattes av fartvinden. Mao mer effekt ju fortare man körde. De två små insugen för denna trycksättning satt fram i fronten under lampan och en gång gav jag mig ut och körde i snöblandat regn (fråga mig inte varför). Det tog en mil, sen satte rören (pitotrören :)) igen och motorn började hacka och spotta för att sen dö helt. Fick inte igång den igen förrän jag hade rensat rören med en pinne jag hittade i diket. Tänkte att du kunde gjort likadant med ditt pitotrör, ft. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Quote from: supramk3killen on November 05, 2010, 19:20:02
"EDIT"Jag kunde inte låta bli FT, beställde Thrustmasters mfds och 2 7"skärmar snart blir det att bygga seriösare cockpit hemma :S

Hehe, som jag ställer till. Vad blev det för skärmar? Och visst borde jag få provision från tillverkaren?! Ser fram mot rapport!

Stercus accidit
---

supramk3killen

Quote from: ft on November 07, 2010, 09:33:45
Quote from: supramk3killen on November 05, 2010, 19:20:02

Hehe, som jag ställer till. Vad blev det för skärmar? Och visst borde jag få provision från tillverkaren?! Ser fram mot rapport!

Det blev Samsung U70 hoppas att 7" funkar bra. Kommer lägga ut en liten recesion sen när allt är up and running