DCS: A-10C Warthog (Beta) går att köpa nu!

Started by KeyCat, October 05, 2010, 12:01:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ctrl

Fått iväg agm... vet inte om det är en förenklad simulering eller om det fungerar så här annorlunda i A10an jmf. i F16...
Control
87th Stray Dogs VFW

ft

Jag har lyckats få dem av balkarna och spränga några broar i små, små bitar, så när det väl är låst fungerar de som de skall tycker jag. Däremot att få låsning... ahem... vafasen... det är mer tur än skicklighet, och påminner inget om hur det är i Falcon. En simulator har fel, och det känns som att det är A-10 för annars är Mavericks rätt svåranvända! Att få sökaren att markstabilisera medan man slewar runt den bör vara löst. Det är liksom det alla häftiga gyron är till för, och annan teknik i samma kärra, t ex LANTIRN-kapseln, fixar det utmärkt. Men Mavericken, icket! Den stabiliserar snyggt i två sekunder (och då kan den!) men börjar sedan dansa rumba över terrängen igen.

Att man sedan kan tricka med LANTIRN-kapseln, slava till SPI och ha sig - javisst - men det känns onekligen som en work-around och gör det hela rätt ineffektivt.

Lite youtuberesearch:

http://www.youtube.com/watch?v=As1X6xBNEK0&NR=1#

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Salsam

lyckas inte trotts jag kört AGM övningen flera gånger. Någon som kort kan sammanfatta detta med utförliga knapptryckningar?!

Baztid

Quote from: Salsam on October 10, 2010, 23:06:13
lyckas inte trotts jag kört AGM övningen flera gånger. Någon som kort kan sammanfatta detta med utförliga knapptryckningar?!

Har du weapon-release på rätt knapp? Haha  :D

Men kan du berätta vad du lyckas göra då?
Lyckas du välja (på vänster MFD) rätt vapen profil? Får du missilen "Aligned" och fram bild på höger MFD? Kör du med CCIP som siktes mode? Blinkar korset för låsning?
Det är riktigt svårt få till en låsning.. Jag lyckas då inte alltid trots "fin" inflygning och god tid för att låsa.
Säger den nått när du försöker avfyra? För den gnäller om inte allt stämmer.. minns inte va den säger på rak arm.. (i jokkmokk nu igen).
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

Baztid

Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

ft

Våndas, våndas... beställa nu och ha den först eller vänta och se om de första kunderna på production units har några synpunkter som kan skapa garantiåtgärder?!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

supramk3killen

Ja det är farligt att vara en av det första med en joystick har erfarenhet för jag sitter med en sunkig G940 som jag inte är nöjd med alls...

ctrl

Skulle behövas ett snabbt beslut om det kommer att liras någon DCS: A-10 på Lanet först :D annars väntar jag nog tills efter årsskiftet.
Control
87th Stray Dogs VFW