DCS: A-10C Warthog (Beta) går att köpa nu!

Started by KeyCat, October 05, 2010, 12:01:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

KeyCat

Quote from: Horizon on October 09, 2010, 09:42:52
Hur det är med betan vet jag inte, men senare ska de funka ihop.

Det är också vad jag hoppades på men sist jag var inne på ED forumet fick jag följande uppfattning om framtida kompabilitet  :-\

DCS: BS + DCS: A-10C                Ja, efter patchning av BS och A-10C
FC2 + DCS: BS + DCS: A-10C       Verkade osannolikt (?) inte säkert det släpps fler patchar till FC2
FC2 + DCS: BS                           Ja, med nuvarande versioner (som tyvärr CTD'ar på 32-bit OS)

Nu var det ett tag sedan så saker och ting kan ha ändrats och/eller att jag missuppfattat saker och ting...

BTW: Tror inte det kommer vara några större CTD problem att köra FC2/BS på ett LAN med ~10 piloter och mindre uppdrag men det skadar ju inte om host/server kör på 64-bitars OS som påstås funka utan att CTD'a.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

ft

Hela poängen med DCS-serien är att modulerna skall vara MP-kompatibla. Med patchen lyftes enligt vad som står på FC2-sidan FC in i DCS. Finns ett visst utrymme för tolkning eftersom de besvarar frågan om DCS:A-10 + FC2 besvarad med att "A-10C fortfarande är under utveckling", men det vore ytterst märkligt om det inte blev ensat rätt över.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ft

Det är så snuskigt läckert ibland. Jag hänger LANTIRN-kapseln långt ut på vänster vinge eftersom jag gillar att ligga i vänstervarv runt mål. När man tittar ut längs vingen ser man huvudet på kapseln röra sig och spåra.  Man kan faktiskt titta på kapseln för att lista ut åt vilket håll man skall titta om man lyckas desorientera sig själv. Bilden på MFD:n kapas korrekt med diagonala begränsningar beroende på kapselns rotation... wow.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Härligt att du fått något rejält knapptryckarvänligt att nörda kring, ft. Nackdelen är att du ofta är okontaktbar på lan när du snöar in för mycket. Men det finns väl inget som inte en fin bit ambrosiakaka kan bota? :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

Quote from: ft on October 09, 2010, 13:17:09
Hela poängen med DCS-serien är att modulerna skall vara MP-kompatibla.

Exakt, men det verkar som att vissa (ED?) inte anser att FC2 ingår i DCS-serien utan bara var en nödlösning.

Precis som ni hoppas jag att FC2 + BS + A-10C + nästa sim + nästa + ... alla blir MP kompatibla och jag har inga problem med att planen i FC2 har förenklad FM/avionik än övriga plan/hkp's. IMO bara en fördel för det ger folk som inte vill eller har tid att spendera X dagar med manualen + träning en chans att deltaga.

/KC

KeyCat

Har inte hittat den/de trådar jag läste tidigare men följande står i deras DCS: A-10C Warthog FAQ...

Q: Will DCS: A-10C Warthog be online-compatible with DCS: Black Shark and Flaming Cliffs 2?

A: We hope to be able to release a compatibilty patch for DCS: Black Shark after release. Compatibility with FC2 is unlikely.

http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=56699

/KC

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Ser fram emot när man kan köra dessa med bra FM:

SU27, SU25 och KA50 på ena sidan och F15, A10 och AH64 på den andra :D
Control
87th Stray Dogs VFW