DCS: A-10C Warthog (Beta) går att köpa nu!

Started by KeyCat, October 05, 2010, 12:01:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ctrl

Jag kör på 32bit winXP. Antar att du undrar över minnesläcka/CTD, har inte kört något längre mission ännu, rapporterar om jag får problem. Nu ska jag upp en sväng igen :D
Control
87th Stray Dogs VFW

ft

32-bitars Vista här. Inga problem. Drog upp view distance och det flyter fortfarande fint. Möjligen att det saktade ner lite när jag flög genom en massa rök från saker som oförklarligt brann på hemmabasen.

F ö är det kul att slänga Mk-82:or omkring sig. ;)

Jag är sugen på att testa lite multi någon gång i helgen!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Lupson

Kort men troligtvis dum fråga: Är det här nya A-10 spelet en vidareutveckling av Flaming Cliffs 2? Kan man flyga de vanliga Lock-On flygplanen i A-10 spelet? Dvs - vad ska man eg. köpa för att få vara med och leka på LAN:et :-)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Justin Case

Fy f*n va avis jag är när jag läser det här och ser bilder på olika forum...Inom en inte allt för avlägsen framtid ska jag ha en ny dator

Tur att jag iaf har sommar i Barcelona ett tag till!

Horizon

Quote from: Lupson on October 08, 2010, 23:12:33
Kort men troligtvis dum fråga: Är det här nya A-10 spelet en vidareutveckling av Flaming Cliffs 2? Kan man flyga de vanliga Lock-On flygplanen i A-10 spelet? Dvs - vad ska man eg. köpa för att få vara med och leka på LAN:et :-)

DCS: A-10C är en "egen" simulator. Köper du den kan du bara flyga A-10C precis som det bara går att flyga Ka-50 i DCS: Black Shark. Dock är både DCS: A-10C och DCS: Black Shark kompatibla med Flaming Cliffs 2 när det gäller multiplayerläge. När du ser en server där man kan flyga något av ovan nämnda flygetyg eller vad som erbjuds i FC2 så är det bara att starta den sim du vill använda och leta upp servern där. Jäkligt häftigt att samarbeta med Ka-50's i multiplayerläge när man själv flyger Su-25T. T.ex. är Ka-50 finfin för att leta upp och oskadliggöra Hawk- och Patriotbatterier som är svåra att komma åt med Su-25'an. När väl fiendens "bättre" SAM's är nere kan du rolla in och släppa dina bombas över målområdet. :)

Det som tidigare saknats till A-10 är en realistisk flygmodell. Det har bara funnits till Su-25 och Ka-50. Nu finns det även till A-10 och tydligen ska grafiken i DCS: A-10C fått sig en rejäl strykning av penseln.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Men just nu är väl inte A-10 betan kompatibel med de andra... fast planen är att alla ska kunna flyga med alla... så vad göra till LANet :/
Control
87th Stray Dogs VFW

Horizon

Hur det är med betan vet jag inte, men senare ska de funka ihop. Jag tycker vi väntar med DCS: A-10C när det gäller lanet. Vi kan väl ta med den som en aptitretare precis som vi gjorde med Black Shark när den kom? Bättre att fokusera på något vi vet fungerar (eller ja, hur var det nu med BS/FC2 i mp... =/ ) när vi väl ses, eller? Vi kanske ska ha IL-2 som backup trots allt. Risken finns ju att det blir som Grytet 2002 när CTD'erna haglade och diskdefragmenteringarna stod som spön i backen. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Baztid

Quote from: Justin Case on October 08, 2010, 23:40:34
Fy f*n va avis jag är när jag läser det här och ser bilder på olika forum...Inom en inte allt för avlägsen framtid ska jag ha en ny dator

Tur att jag iaf har sommar i Barcelona ett tag till!

Hoppas allt går bara bra för Kapten Barcelona iaf!
Du har något att se fram emot när du fixar dig en dator..

Jag lyckas inte starta alla uppdrag, landningsträningen t.ex ger insta CTD..
Sen är de lite luddigt med talet i många träningsuppdrag. Man får pausa och läsa för talet funkar typ varannan gång.
Om man fastnar lite med vad man skulle trycka på och fixa med i vapensystemen så är de omöjligt få igång så den att gå vidare.
Vapen-"profilerna" kan vara sjukt förvirrande..  ???

Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.