Filmer/bilder/info från tyska ArmA II (pre) releasen

Started by KeyCat, May 29, 2009, 14:35:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Lupson

Jag börjar allvarligt fundera på ArmA2 + Track IR 5 + HD4890 efter att ha sett dessa filmerna.

Får bli efter sommaren.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Salsam

 :'( börjar känna mig ensam i ArmA2 världen... AIn i all ära, men jag vill ju dela glädjen med trevlig NOSIGare  :'( :'(

Fast först måste jag nog läggas in på rehablitering  :o 1 dag utan ArmA2 och jag svettas som en gris, händerna darrar och jag är orolig i magen... måste hem och spela!  >:(

zebra

Känner igen abstinensen Salsam.  Det är jobbigt, om än underhållande, att se alla klippen.
Ser verkligen fram emot lanseringen.  Alla vi nosigare kanske borde synka  våra semestrar   :P
Men kanske utan att säga till våra bättre hälfter.

/z

Horizon

Ja det var ju det där med lan i sommar... :)

ArmA får såklart bli ett köp, men jag vill ha det på DVD och det ska vara någorlunda stabilt och utan buggar... helst...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

Salsam, bara ca en vecka kvar sen kan vi testa! I bästa fall dimper ArmA II DVD'n ner på torsdag eftersom det är midsommar på fredag, time will tell!

/KC

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Mer överraskningar, inbyggd 3D Real-Time Editor!

Quote
Press alt-e in the main menu of the game. You'll get the 3d editor, which starts in map mode first.

However it's very clunky at the moment, you may or may not want to use it.



Är enligt uppgift inte färdig och funkar inte fullt ut ännu men nedan är några av knapparna om Salsam/ctrl vill leka...

Quote
Control List so far ive found:

Selected Object:

Hold left mouse to move object
Hold Alt (Move UP/DOWN)
Hold Shift (Rotate Unit)

CTRL+C to copy selected, CTRL+V to paste.

View:

Move camera up and down: Middlemouse scroll or Q and Z
Move camera: Hold right mouse button or WASD
Slow down camera movement speed: Hold CTRL + WASD

Controll like FPS at current level: HOLD Right mouse button + WASD


Note! When rotating your object it will snap to the closest surface, at least this is my experience. Say you want to place 2 containers up on eachother. Copy or make a new container put it on top of the first one as close as you can get then hold shift to rotate and it should snap to a nice height ontop of the other.


/KC

>> It's all about teamwork! <<

ctrl

:D kan vara fantastiskt användbart för att få object att stå på "perfekt" plats. Men jag hoppas att det blir som med Arma, att det kommer så många bra missions från andra att jag inte behöver göra några egna :D


Kanske knåpar jag ihop nått gäng missions för ett lan eller så...
Control
87th Stray Dogs VFW