Filmer/bilder/info från tyska ArmA II (pre) releasen

Started by KeyCat, May 29, 2009, 14:35:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

KeyCat

Roligt du kan lira utan CTD i vart fall!

Såg detta...

1000 AI i nattstrid, snacka om röj :)

Arma 2 Huge Battle 1000 AI

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Det där såg väl ändå (o)trevligt ut!  ;D Så brukar jag göra ibland. Sätta ut två stora fronter och sedan låta AI:n fajtas!

Salsam

Störigt att jag inte får min TIR att funka i ArmA2... funkar fint i alla andra spel men inte till ArmA2. Surfat runt på nätet men inte hittat några lösningar. Någon av er som haft samma problem tidigare?

Salsam

Måste säga att jag är mer och mer imponerad av AIn  :) körde precis ett par uppdrag på en CTI server (warfare) och köpte ett gäng AI som kunde anfalla en stad medan jag åt kvällsmat. När jag kom tillbaka var de bara halvvägs framme, först blev jag irriterad, sedan köpte jag en BTR-90 för att åka och kolla vad de höll på med.
Visade sig att mina 8 AI körde omgångsvis växelvis framåt i ett par km  :o Inte konstigt det tog tid... halva gruppen stannade, gick ned i knästående och täckte medans de andra sprang fram en bit, sedan var det tvärt om.
Insåg att jag satt dem på "DANGER" så jag ställe om det till "AWARE" då slutade de och sprang framåt hukandes med mer fart.

Var riktigt kul att sedan lasta upp dem i BTR-90n och rulla fram mot målet, stanna utanför stan och urlasta mina skyttar. Sedan rullade jag sakta bakom medan de framryckte på linje och min AI gunner sköt då och då med Granatspruta, ksp eller Akan.
Körde man upp i höjd med dem ibland för att understödja bättre, tog de genast skydd bakom min vagn och böjde sig ut och sköt ett par skott innan de rusade till nästa husknut för att göra samma sak igen. Njöt av att bara sitta som driver i 3rd vy och bara höra dem anmäla och nerkämpa mål... när de slogs i skog eller stad.

Säger bara det; Riktigt coola skogs strider nu, med stenar, träd och döda träd att ta skydd bakom!

Rivvern_

Va fanken! Låter du soldaterna gå hela vägen? Tycker du ska unna dem en lastbil eller något!

Salsam

körde även på en server där de byggt in basen med murar och endast 1 liten chikan öppning. Tänkte direkt att detta kommer gå åt helsike för AIn att reda ut. Men till min stora förvåning tvekade de inte särskilt länge utan svängde snabbt upp upp rätt och tog sig igenom utan några som helst problem. Snabbt gick det med!

KeyCat

Har du eller ctrl haft tid och testa den sk "High Command" modulen? Denna skall ge en CoC CEX liknande funktion direkt i spelet och man skall kunna styra AI grupper etc. via kartan eller en 3D vy.

Quote
Place a few groups in the editor, one of those yours (player as commander).

For each group, add a High Command Subordinate game module and link it with the group commander (F5). For your group, make that a High Command Commander module and link yourself.

Now link the subordinate logics to the commander logic. Start the mission and hit CTRL+SPACE to switch into High Command mode.

It's basically chain of command, or something from VBS - you now can use the map or your normal 3d view to command around those other groups, give them multiple waypoints, change their behaviour, make them wait... and you get moving NATO map icons with status reports.

Här är en film som visar hur det ser ut (spola fram till ca 1 minut).

Armed Assault 2 "High Command"

Det här nya modul systemet verkar genialt och kommer att ge många möjligheter tillsammans med alla nya script kommando för de som går igång på det :D

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Salsam