Filmer/bilder/info från tyska ArmA II (pre) releasen

Started by KeyCat, May 29, 2009, 14:35:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

ctrl

Och efter patchen lyckades jag spela några minuter längre men sen avslutades det med en BSOD... lol

Efter att ha läst lite på forumen så verkar det som om problemet är fragmentering av grafikkortsminne. Jag råkar ut för detta snabbt efterssom jag dels lirar i 1920x1200 och kanske för att jag även har en 1280x1024 skärm inkopplad. Detta skall enligt bis lösas med ny grafikdrivrutin från ATI den 10 Juni.

Nästa problem är att även om det vore fritt från buggar så suger det nu, en massa AI problem från OPF och Arma har kommit tillbaka som exempelvis att när AI piloter ska stoppa en helikopter så stiger de till skyarna under inbromsningen...

Så slutsatsen efter två dagars försök att lira ArmaII: Det kommer som vanligt att ta minst 6 månader innan även detta spel från BIS kommer att bli njutbart. Undrar hur många potentiella lirare som även denna gång hinner försvinna... har inte BIS några betatestare eller skiter de i rapporterna.

Jag visste vad jag gav mig in på så för mig är det ok, men generellt är det är ta mig faan inte ok att släppa ut ett spel med så här dålig kvalite på marknaden!
Control
87th Stray Dogs VFW


Salsam

@Keycat - Var har du fått de bilderna ifrån? Pillade lite med UAVn idag men där finns ingen FLIR vad jag kan hitta... bara en omåttligt jobbit AI som svänger och styr (och kraschar) mest hela tiden så man inte kan Lasermarka eller skjuta :-S

KeyCat

@Salsam: Säger jag inte förräns du berättat vad du initialt tycker om ArmA II ;)

Nu vet vi vad ctrl tycker och även om jag försöker vara optimistiskt så tror jag precis som han att det kommer att krävas ett par patchar innan denna oslipade diamant börjar skina som det är tänkt. Med andra ord, så som det alltid varit. Men av det jag läst i diverse forum så har ArmA II definitivt potential.

Har också läst en del sågningar men de kommer oftast av nytt folk och som mest troligt _EJ_ köpt spelet! De klagar på att vapnen ej träffar - LOL - läs FADE. Så om ni kör några No_CD EXE eller andra mods kolla så att inte det är det som orsakar strul.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

RedOne/ zalzam

------------------------

Lasse Sandberg

ctrl

äntligen lyckats lira klart ett mission utan CTD. Man ser fördjävla dåligt med mina inställningar och innan jag hittade inställningen för hur mycket huvudet guppar när man springer, tänkte jag avinstallera spelet :-/

Det har potential men inte faan kommer vi att ha några ljuvliga multiplayer sessioner om bara dagar...
Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Låter som att ArmA "I" kommer att köras ett tag till...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Fråga. Är Warfare fortfarande tillgängligt?

Salsam

@Rivver - Japp dock i lite annan form, känns i nuläget inte riktigt lika genomtänkt .... mer om detta i min recension