News:

No significant change

Main Menu

En ny värld.

Started by Magnus, March 04, 2007, 22:46:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Vi styr inte, vi är förberedda... så gott det går. Sen finns det ju tusen saker man kommer att lära sig på vägen, men hellre vara så gott förberedd man kan än att behöva stressa när det är dags/för sent. Jag ogillar när jag inte har kontroll och detta är väl ett sätt att försöka bringa struktur i vardagen när så många saker ändå är utom min kontroll. Lätt för vissa att säga att det ordnar sig, det löser sig... själv mår jag bäst när jag får något att fokusera på och detta är väl det enda sättet just nu. Man är ju ändå rätt utanför som farsa under graviditeten.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

#25
Oj, nu känns det som jag utryckte mig otydligt/konstigt.

Var inte meningen att låta nedlåtande, negativ eller nåt i den stilen, tvärt om! Jag förstår precis din inställning. Jag var bara själv inte så energisk och ställde det i relation till det, vilket kanske var lite olyckligt.

Sen är min poäng kanske att man kan inte förbereda sig nog, allt blir som sagt upp och ned ändå :D Men jag menade det på ett positivt sätt, hur det än lät. :)

Men sen är det lite lätt att bli lite snusförnuftig när man var först och tämligen ensam i sin bekantskapskrets att skaffa barn. Jag gick ju igenom samma sak då som ni gör nu, men hade inte speciellt många i samma sits att bolla alla tankar och känslor med (för mig var det ett stort problem men det tar vi inte här). Så nu när alla polare får barn till höger och vänster (vilket är otroligt kul!) så är det inte utan att man återgien känner sig lite utanför, fast nu på andra sidan staketet för omväxlings skull.

Så, vad jag än må säga är det i alla vänligaste mening. Försöker bara relatera på det sätt jag hade velat göra för 5 år sen :D
snappahead

Magnus

#26
jaja.. :)

Idag har jag bygg ihop ett sniglar skötbord (ikea) med en Antonius inredning (Ikea) så det är 4 trådbackar i skötbordet uppställd på en botten som jag snickrat ihop så dammsugaren kommer fram.. lite stolt faktiskt!



Tanken var ju att det här skulle varit klart innan barnet kom.. men men..

Horizon

Jens:\> Ingen fara, jag är väl lite lättretad just nu antar jag... särskilt när vår dyra mjuklift från Emmaljunga blev dissad av Magnus... :D Nä, det är ingen fara, jag vet att du inte är personen som brukar säga dumma saker. Har tvärt om kommit fram till att du resonerar väldigt likt mig själv i många fall. Du är så ursäktad så och jag ber själv om ursäkt om mitt svar lät lite härsket. ;)

Magnus:\> Snyggt bygge, bra med trådbackar att lägga saker i! Frugan monterade ihop vårt bord för några veckor sedan:

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Magnus

#28
Det är lugnt. När det gäller mjuklift och annat så tänker jag så här:

För några månader sedan var jag mer lyhörd för tips. Sa nån att mjuklift är sämre än citykorg så tänkte jag så är det nog och självklart ska vi ha citykorgen även fast den är 1000 spänn dyrare, krångligare att bära, meckig att lyfta runt i en lägenhet för bärremmarna är för korta.

Faktiskt, nu i efterhand när Felix tittat ut och man börjar få snurr på rutinerna så skulle jag gjort som ni och köpt en mjuklift.. den verkar enklare att ha att göra med i lägenhet och det finnshelt ärligt inga egentliga fördelar med citykorgen förutom att citykorgen är större och om 6 månader kan han rulla runt där i men å andra sidan kan man lösa det på andra sätt.. OCH jag hade sparat pengar.. babybjörnen active, babyradio, barnvagn.. tillbehör till spjälsäng och skötbord.. det drar iväg. Vi har köpt allt nytt förutom kläder, spjälsäng (stommen), skötbord (orginal).

När det gäller skötbordet så kan vi tyvärr inte ha det som ni har då hade vi haft en liknande lösning. I badrummet där ni har skötbordet står vår tvättmaskin. Finns ingen plats och tvättmaskinen är för grund för att jag vågar ha ett skötbord ovanpå. Och så fick vi en Ikea Sniglar gratis så då var det bara att bygga lite själv.

Roligt att ventilera lite :)


Horizon

Fasen också, babyradio har vi ingen! Katastroflarm! Eller ja... i en tvåa på 52 kvadrat lär det ju höras när hon/han vaknar. :D Tvättmaskin hade varit kul men plånboken sa nej. Det blir till att springa i tvättstugan istället. Vilken lyx det kommer att bli när jag är klar med skolan och vi kan köpa oss ett hus. Kommer att kännas som att flytta in i ett palats i jämförelse med vad vi lever i nu. :)

Glöm nu inte att sätta pojken bakåtvänd i baksätet. Det finns en anledning till att passagerarsätet fram kallas för dödssätet (och man slipper koppla ur airbags). Såg att det finns bra speglar att hänga i nackstödet bak så att man kan se ansiktet på barnet även om det sitter bak. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

"Emmaljunga Citycross Sport Carbon"?

Får mig att tänka på ett annat citat:

"Och här har vi Elvis på en Skidoo Pro Competition Super Revolver... ja det hörs verkligen att det är en dubbad bredbandare!" ;)

Sista fyra månaderna har jag/vi:

1) Flyttat till en trea
2) Skaffat en kombi

Hur många spekulerar, tror ni? :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Magnus

QuoteOriginally posted by Horizon


            Fasen också, babyradio har vi ingen! Katastroflarm! Eller ja... i en tvåa på 52 kvadrat lär det ju höras när hon/han vaknar. :D Tvättmaskin hade varit kul men plånboken sa nej. Det blir till att springa i tvättstugan istället. Vilken lyx det kommer att bli när jag är klar med skolan och vi kan köpa oss ett hus. Kommer att kännas som att flytta in i ett palats i jämförelse med vad vi lever i nu. :)

Glöm nu inte att sätta pojken bakåtvänd i baksätet. Det finns en anledning till att passagerarsätet fram kallas för dödssätet (och man slipper koppla ur airbags). Såg att det finns bra speglar att hänga i nackstödet bak så att man kan se ansiktet på barnet även om det sitter bak. :)

När det gäller barnradio är det lite komiskt med en 2.5:a på 67m2. Det är typ när han sover i sovrummet och vi äter frukost ihop som vi använder den just nu och även då så hör jag honom utan barnradio men man får se det som en investering för framtiden.

Bilbarnstolen eller babyskydd som jag har lärt mig att det heter kör vi i baksätet. När vi åkte hem från BB så drunknade han i den men men.. ska köpa en sån där backspegel så man kan köra själv med honom i baksätet och samtidigt se honom.

Vad är det du pluggar?