News:

No significant change

Main Menu

En ny värld.

Started by Magnus, March 04, 2007, 22:46:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Magnus

ok nu hamnade jag där iallafall.. :)

På Barnens hus så sa det till oss att mjuklift kan vara lite svårt om man bor i lägenhet och går uppför trappor för han kan trilla ur om man har otur eftersom underdelen är så mjuk. Vi har 3 trappor utan hiss hos oss.

Fördelen med citykorgen är att den kan användas som sovplats också eftersom den är lite större och när han blir äldre och vänder sig och behöver mer plats så funkar den som en temporär resesäng nu i början.

Gör som ni vill.. jag LOVAR att det går bra med mjuklift också.

granQ

http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Horizon

Hehe, undrar hur den person sköter sitt barn som tappar ur honom/henne ur mjukliften i trappan. Ja ja, jag får väl komma med en recension senare.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Andreas

Och för den oinsatte som har minst nio månader kvar till sin förstfödde (om jag mot förmodan skulle träffa någon på träningen ikväll och ja...wink wink, nudge nudge).

Vad är en mjuklift (som jag först läste som mjukfilt)?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

granQ

QuoteOriginally posted by Andreas

Och för den oinsatte som har minst nio månader kvar till sin förstfödde (om jag mot förmodan skulle träffa någon på träningen ikväll och ja...wink wink, nudge nudge).

Vad är en mjuklift (som jag först läste som mjukfilt)?

vem vet du kanske träffar en tjej som är den rätta men som redan väntar barn, kanske lika bra börja köpa en vagn osv redan nu? ;)

dock har jag ingen aning om vad det är, läste mjukfilt hela tiden, hade du inte sagt något hade jag inte lagt märke till det.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Horizon

Haha åt mjukfilten. En mjuklift är en sorts "insats" som man kan lägga barnet i och sedan ställer/lägger man mjukliften i vagnen. En mjuklift är användbar om man köper en vagn som redan är förberedd så att barnet kan sitta i den (som Emmaljunga Citycross). Vagnen ser alltså inte ut som en sån där traditionell vagn med "badkar" som ungen ligger i, utan såhär:

och en mjuklift ser ut såhär:

Den versionen som Magnus köpt ser ut såhär (färg?) Man tar alltså bort grundmodulen och klickar dit hela korgen:

Fördelen med detta chassi är som sagt att man kan "klicka på" lite olika saker och slippa byta när barnet blir större. Vi valde grundmodellen med mjuklift (DuoLift kallar Emmaljunga den) och Magnus och Co. valde grundmodellen + City Korg. Vem som "vinner" återstår att se. Kanske råkar jag tappa lillen/lillan i trappen, kanske fylls Magnus korg av vatten i ett oförutsett skyfall. Stay tuned for the next episode of Farsor Funderar!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Andreas

Det där är ju en hel vetenskap! Bäst att börja läsa på redan nu... ;)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

griffin

Shit vad ni styr! Vi köpte egentligen inte speciellt mycket alls innan. Kalla det vidskeplighet eller nåt. Klart vi skaffade en del för att klara det praktiska men ni tar det till en helt ny nivå :D

Men vad jag fortfarande minns var när vi köpte barnvagnen. Fick en smärre chock när de började prata om "årets kollektion". För att inte tala om när jag tittade på prislapparna... Nu några år och erfarenheter senare kan jag väl säga att vi aldrig ångrade att vi satsade på kvalitet (=Emmaljunga eller BRIO). Hyfsat andrahandsvärde när man vill kränga prylarna och de håller bra. Barnvagn må vara dyrt men det är värt några extra kronor i kvalite. Sen kan man ju spara in lite på att inte gå med senaste färgerna, brukar kunna gå att hitta förra årets för lite mindre pengar. Men men, ni verkar ju ha det klart för er hur det skall vara ;)

Hur som helst, jag gläds med er och kan bara önska lycka till. Det är nästan så jag längtar tillbaka till den tiden. Fast... jag erkänner, det är ganska skönt nu när båda slutat med blöjor. Blöjkontot (i synnerhet om man har flera barn som har blöja samtidigt) är inte oväsentligt. Sen hinner man ju faktiskt tröttna på att byta blöja, trot eller ej :p

Av egen erfarenhet kan jag säga att det är lätt hänt att man på nåt vis känner sig lite utanför. Den första tiden är trots allt ganska väl utstakad mellan mor och barn. Visst kan man rycka in och göra insatser med blöjbyten, konkande och sånt men den stora insatsen är att köra full markservice men inte minst vara moraliskt stöd. Låter kanske banalt men för mig var det inte det. Allt var upp-och-ned, lätt att agera klippa då...

En virtuell nalle till er och framför allt era barn! :)
snappahead