News:

No significant change

Main Menu

Väder som dödar !

Started by Bax, February 02, 2007, 22:36:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Jobbar, lär mig flyga nytt flygplan. Gissa vilket ?



Maverix och Control får inte gissa ;)
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


ft

Haha, nämen, grattis och välkommen!

Vill du ha en personlig hälsning i dokumentationen? ;)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Bax

Ajajaj... jag glömde lägga till ft ibland dom som inte fick svara.
Jag som såg fram emot att Horisonten skulle få gnugga genieknölarna och sponsra google lite :D
Hade du klarat det direkt utan ftÃ,´s ledtråd ?
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Haha, nej jag måste erkänna att ft satte mig rakt på spåret. Frågan var bara om jag skulle gissa på 340 eller 2000. Men som du sa, jag hade nog hittat det ganska snabbt med google images eftersom jag direkt tänkte propeller och då kan jag inte så många tillverkare/modeller. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Hur är den att flyga då? Några större skillnader mot tidigare erfarenheter? Något som verkar helt galet? (brukar ju inte hända med svensk kvalistort, men ändå...)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

QuoteOriginally posted by Bax


            Ajajaj... jag glömde lägga till ft ibland dom som inte fick svara.
Jag som såg fram emot att Horisonten skulle få gnugga genieknölarna och sponsra google lite :D
Hade du klarat det direkt utan ftÃ,´s ledtråd ?
mvh
Bax

Sowwy. Kom på först när jag lämnat datorn att jag kanske sabbat tävlingen lite... :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Bax

Jag tvivlar inte på att Erik hade löst det hela ;)
Det känns mycket bra att flyga SAAB och det mesta är förtroendeingivande.
Systemen är enkla och man låter inte piloten gräva ner sig i för mycket detaljer som inte påverkar handhavandet. Motorerna är råstarka och den opereras mer som en jet än turboprop. Över 4000 hästar per motor.Eftersom det är så starka vingmonterade motorer så är den ganska jobbig att handjaga då den måste trimmas om vid alla power changes. Vad jag tyckte var lite irriterande till en början var att fly by wire tekniken flyger sidrodret åt dig via yaw dampern och att man istort bara rör till det för styrelektroniken om man ger pedal. Man fick diciplinerat ta bort fötterna från pedalerna, inte helt enkelt för en flyglärare.

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW