News:

No significant change

Main Menu

Väder som dödar !

Started by Bax, February 02, 2007, 22:36:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Låter precis som när SAAB-ingenjörer brukar få tänka till. Det finns en tanke bakom allt. Nästan. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

QuoteOriginally posted by Horizon
Låter precis som när SAAB-ingenjörer brukar få tänka till. Det finns en tanke bakom allt. Nästan. :)

Tack! :p

("Nästan" kommer att kosta dig en kaka i böter i Halmstad! ;))

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Bax

Var i Vaasa igår och gjorde "studs & gå" med kärran. Vi var 4 piloter som skulle genomföra sista momentet innan route training. Flygtokig som man är anmälde jag mig frivilligt att börja ( eftersom jag visste att jag då skulle få ferry flyga över till Finland).
När jag närmar mig finska kusten på FL 250 så frågade jag instruktören om vi inte kunde göra lite branta svängar. Efter lite övertalan så frågar instruktören kontrollen och vi får tillstånd för lite manövrar. Efter en stunds manöverering så kommer kontrollen tillbaks med "during 12 years at work I never seen this, whats the reason?" (vi hade en vanlig callsign så han kunde ju inte veta att vi inte hade pax). Våran instruktör med skinn på näsan svarade "watch our contrails, man".
Såna stunder kompenserar för tidiga mornar och hotell-liv :D
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Slammer87th

Hey bax, varför blir jag inte förvånad över att du gillade det :D

/slammer

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

ctrl

Nu e Andreas på retsamt humör ;)   Passagerare i detta sammanhang :D
Control
87th Stray Dogs VFW


ft

QuoteOriginally posted by Horizon


            Vad är pax, Bax? :)

Ett annat ord för SLC/SLF. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus