News:

No significant change

Main Menu

Väder som dödar !

Started by Bax, February 02, 2007, 22:36:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Bax

Holy shit.... 14 döda i en thunderstorm med tornadoes bara 2 mil ifrån där jag befinner mig just nu i Florida, är det nått som hörs på nyheterna hemma ?
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Control87th

nix, inte ett pip på våra nyheter :-/
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

Om det är i USA så såg jag det på nyheterna igår kväll. En trailer park som hade blivit illa till tygad. Fruktansvärd kraft i en tornado. Ser tufft ut på film men jag skulle verkligen inte vilja vara i närheten av en själv. :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Nu var det på nyheterna igen. En lastbil med släp som hade kastats bort från vägen och ut i skogen. Helt galet.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Inte för att förringa det tragiska... men är det inte på tiden att de börjar bygga lite ordentliga hus även på den sidan Atlanten? Aluminiumprofiler med lite siding på och isolering mellan? Fort går det och billigt blir det... men.... :-/

Att sedan många tvingas bo i husvagnar är djupt tragiskt. Livsvillkoren är eländiga i sig, men hur livsfarligt det blir när vädrets makter ger sig in i leken vet i alla fall alla som var i Halmstad under Gudrun.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Bax

Vaknade på morgonen av att kylskåpet startade och stängde (strömmen gick och kom tillbaks). Gick upp ur sängen och spanade ut genom fönstret och himlen var helt svart allá närkontakt av tredje graden. Trött och yr så tänkte jag inte mer på det och gick och la mig igen. Det var flera touch downs och tornado watch fram till 10 tiden.
Ruggit
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Vad gör du i FL, Bax? Jobbar? Semester?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names