News:

No significant change

Main Menu

LAN i Halmstad 2007

Started by Swebeast, January 05, 2007, 16:25:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ctrl

Tusan!!! Vi kommer att behöva 30 dagar för att hinna lira igenom alla IL2- och ArmAuppdrag :D
Control
87th Stray Dogs VFW

Doc

Lugn Ctrl :) IL2 uppdragen är snabba, jag är orolig för att dom kommer o gå för snabbt... ;)

Doc

Frågor till HQ:
Finns det någon teknik ansvarig?
Kommer det att finnas en DHCP server?
I så fall, när kommer den att finnas på plats?
Finns det ström till alla eller måste vi ta med egen... :S ;)

/Doc

Swebeast

QuoteOriginally posted by RedOne

Hur många blir vi?? 3,5,10 eller 15????:-OO

Kolla första inlägget, jag har uppdaterat listan allt eftersom folk kommit/gått.

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Swebeast

QuoteOriginally posted by Doc

Frågor till HQ:
Finns det någon teknik ansvarig?
Kommer det att finnas en DHCP server?
I så fall, när kommer den att finnas på plats?
Finns det ström till alla eller måste vi ta med egen... :S ;)

/Doc

Jag hade hoppats på att HotShot skulle känna lite ansvar för tekniken men just nu lider han av "automobilis crashus" - han är inte skadad (mer än hans heder kanske :p ) så han har tankarna på annat håll...jag ska prata med honom snarast.

DCHP server....hur menar du då?

Ström finns i massor :p . Eftersom jag inte ser några nya deltagare så har jag inte styrt upp verksamheten mer än det som står i första inlägget på denna tråd. Alla vet var vi ska vara och hur lokalerna ser ut (med och utan vatten) - förlängningssladd med fyra uttag är att rekommendera (+den där långa TP-kabeln ctrl)

Själv ligger jag slagen av influensa och förkylning just nu men räknar med att vara på fötter till uppstarten!

Salsam och RedOne! Samverkansbehov!

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Doc

QuoteOriginally posted by Swebeast

DCHP server....hur menar du då?

/Swebeast

DHCP server är en liten pryl som delar ut IP nummer till alla så att vi slipper ställa om datorernas nätverks konfigureringar.
Jag vet att RedOne är Hyper allergisk mot sånt ;) så det måste vi ha...
Om någon har en Router över så ta med den. En vanlig ADSL router brukar ha en inbyggd DHCP server.
OBS, en router, inte ett ADSL modem! Skillnaden är att en router har flera nätverksanslutningar, modemen har bara en.
Förhoppningsvis tar Horshot hand om detta, men omutifallatt......

/Doc

ctrl

lol (till tangentslint ;) )

Först och främst: Ingen panik!

Av vad jag läst ovan så kan vi utan vidare få fram allt vi behöver, visst vore det trevligt med en DHCP-server men det är definitivt grädde på moset. En viktigare pryl/prylar är switchar, har vi sådana? jag kan ta med mig en 8-portars och en 5-portars, båda 100mbit.
Control
87th Stray Dogs VFW

Rivvern_

Jag har en 5 ports switch.. Köpt på biltema...  :P