LAN i Halmstad 2007

Started by Swebeast, January 05, 2007, 16:25:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

predator

SASLAM aka Predator e  fortfarande på har patchat o spelat ARMA online så den funkar AoK  har dock inte IL2 i datorn så det får fixas när ja kommer upp. äger bara korta satans TP kablar men ska försöka hitta annan. nä nu ska jag öva cobra flygning igen.. hepp

ctrl

BTW, det verkar finnas en publik beta1.06 till Arma... rekomenderar ingen att installera denne. Om den riktiga 1.06 dyker upp så är det väl mer aktuellt. (Även om jag bävar för sprocketproblem.)
Control
87th Stray Dogs VFW

Doc

QuoteOriginally posted by RedRiver

Jag har en 5 ports switch.. Köpt på biltema...  :P

Tyvärr Rivern, en Switch eller Hub har vanligtvis ingen DHCP server, men det finns undantag, kolla manualen...

/Doc

Doc

QuoteOriginally posted by ctrl

lol (till tangentslint ;) )

LOL Sorry, HoTshot :)

Rivvern_

QuoteOriginally posted by Doc

QuoteOriginally posted by RedRiver

Jag har en 5 ports switch.. Köpt på biltema...  :P

Tyvärr Rivern, en Switch eller Hub har vanligtvis ingen DHCP server, men det finns undantag, kolla manualen...

/Doc

Nja.. Var ju kanske inte DHCP server jag tänte på utan allmänt på hub/switch problemet om sådant finnes..

ft

Skall vi köra hub med DHCP så är det väl tvunget att ha en med portar till alla? Kör vi på manuellt knoppfigurerade IP och hubbar så kan vi glatt koppla ihop flera mindre. Det är inga problem att få ihop, det har vi ju gjort förut.

Ta med hubbar om ni har dem, säger jag. Skiter det sig kan de behövas.

Har någon en switch med 20 portar och DHCP är det naturligtvis det bästa!

Mvh,
 /Fredrik

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Lupson

God nyhet: Jag kan ta med min jobblaptop om den behövs. Det är en Intel Core Duo på 1.6 eller 1.8 ghz med 2 gb RAM, så jag tror den kan duga för diverse serveruppgifter. Säg till här innan torsdag lunch i så fall! Observera dock att jag anländer först fredag 19.00!

Mindre god nyhet: Edit: Visade sig att en god vän, vi kan kalla honom "Horizon", hade ett oöppnat ex. av ArmA hemma som jag kan överta. Känns tryggt!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Swebeast

QuoteOriginally posted by Lupson

God nyhet: Jag kan ta med min jobblaptop om den behövs. Det är en Intel Core Duo på 1.6 eller 1.8 ghz med 2 gb RAM, så jag tror den kan duga för diverse serveruppgifter. Säg till här innan torsdag lunch i så fall! Observera dock att jag anländer först fredag 19.00!

Ta gärna med den, ju mer desto bättre :D . Säg till din vän "Horizon" att han omprioriterar sin tid och hakar på....jag har också en fru och släktingar som stödjer mitt spelande till 100% denna helgen :-/ :p

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC