News:

No significant change

Main Menu

LAN i Halmstad 2007

Started by Swebeast, January 05, 2007, 16:25:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ctrl

Så sent som i morse hittade jag ännu ett collt mission på nätet... skulle gissa att bara detta uppdrag håller oss sysselsatta i 5+ timmar :)

Hur är det med maskinvara till servrar? Har vi allt vi behöver... jag har ju två burkar, båda med vattenkylning så det är inget jag släpar på om det inte behövs med om... så finns det.
Control
87th Stray Dogs VFW

Lupson

Beställde ArmA från Webhallen idag, hoppas verkligen det hinner hit i tid.

Avseende frukosten avser jag anlända runt 19.00 på fredag kväll, så jag kanske inte är klockren på den punkten jag heller.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Swebeast

QuoteOriginally posted by ctrl

Hur är det med maskinvara till servrar? Har vi allt vi behöver... jag har ju två burkar, båda med vattenkylning så det är inget jag släpar på om det inte behövs med om... så finns det.

Har du plats så är jag tacksam om du kan ta med en burk till IL2 som vi i dagsläget inte har någon bra server till.

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

ft

Jag kan plocka med en äldre laptop också om den kan fylla någon funktion. TS-server?

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ctrl

Visst kan jag det... men om du har en burk som klarar Arma så duger den väl till IL-2 också?

(Jag ser tom en poäng med att vi inte kan köra båda samtidigt ;) )
Control
87th Stray Dogs VFW

RedOne/ zalzam

Hur många blir vi?? 3,5,10 eller 15????:-OO
Orkar inte vid denna sena timme räkna  :-Z
------------------------

Lasse Sandberg

Swebeast

QuoteOriginally posted by ctrl

Visst kan jag det... men om du har en burk som klarar Arma så duger den väl till IL-2 också?

(Jag ser tom en poäng med att vi inte kan köra båda samtidigt ;) )

Good point...ta inte med extra dator :p

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Doc

ft: laptop till TS vore utmärkt, använde vi inte din till det senast...?
Jag tar med en MAC laptop som jag kör Vista på :) som jag ska ha till briefings på projektor.
Den kan även funka som IL2 server, Jag KeyCat o Ctrl har kört uppdrag med den som server, o de funka...

IL2 blir denna gången lite seriösare än vanligt, eftersom vi nu inte kör Falcon.
Jag har än så länge 18 mission med briefings och en del flygspaningsbilder :)
Alla får kartor för o rita in WP, mål o annat. Jag behöver en sisådär 300-400 OH ark, någon som har det liggandes...?

/Doc