News:

No significant change

Main Menu

Här vare dött

Started by Mr_Pyro, December 19, 2006, 00:06:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

granQ

brat är typen som köper sprit efter pratat med en alkolist på gatan som förlorat allt?

och jag tänkte ta tag i NOSIG armed assault/operation flashpoint del och bad om lösenord för uppdatera hemsidan.. men något sådan kom aldrig sådär kör man på www.anrop.net nu.

Det sköna med NOSIG är att man kan vara helt insnöad på soldatlir och så vips blir man tipsad om ett ubåtslir osv men slipper läsa om tex quake. Lite som ett svenskt Sim HQ.

Så mitt förslag, kolla på simhq och försök styra nosig mot det hållet.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Horizon

NoSiG går inte att styra. Eller jo, det går att styra, men det är som att försöka svänga en oljetanker genom att vinkla en tandborste i aktern.

Jag tror NoSiG har hittat sin rätta form för tillfället. Eftersom ingen verkar ha någon större lust att lägga ner en massa tid på att styra och moderera så blir det vad det blir. Tanken med NoSiG har aldrig varit att binda folk på något sätt och det är det som gör forumet/föreningen/gruppen/gänget så skön i mina ögon. Man kan dansa in och ut som man vill utan att känna dåligt samvete för att man tappar blindtarmen och blir borta några månader. Tills vidare tycker jag att vi låter termodynamikens andra lag råda: "Entropin ökar så länge man inte använder energi för att minska den." Eller något sånt. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

granQ

jo visst är det så.. kolla bara när jag "joinade" och hur många inlägg jag har.. tycker är skönt men menar att kunde vara bra om kunde koppla användardatabasen för forumet till funka på hemsidan för kunna skriva proffisgare nyheter när man känner för det?

Jotte brukade ju tex hålla oss väl informerade om addons osv till OFP, om han hade gjort samma sak men det även/och/eller synts på första sidan hade ju sidan börjat leva lite.. säger inte att forumet inte funkar.

Säger bara att man kan göra mer tekniska lösningar, öppna upp mera utan att någon egentligen behöver göra något.. men tycker trots allt det är rätt bra liv och rörelse här inne?

Tycker skönt inte är som ett tok forum där det är 200 nya inlägg varje dag med 50% sånt som redan behandlats..
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

griffin

På det hela taget har väl snittaktivieten sjunkit gradivis men som tidigare talare sagt: det fina är att man kan komma och gå som man vill utan att nån höjer ögonbrynen nämnvärt.

Så länge folk faktiskt kommer och går här så har forumet en väl avvägt och inte helt irrelevant plats i mitt hjärta. Jag kollar forumet nästan dagligen men det är inte alltid som det känns motiverat att lägga tid på poster. Men så ibland dyker det upp nån intressant diskussion, eller ett spel som måste dryftas etc etc. Då är det bara att köra på så det ryker.

Sin roll som koncentrerat forum för (flyg)sim nördar har Nosig kanske tappat lite, varför vet jag inte, men när det vankas LAN eller liknande så brukar det börja sjuda igen.

Jag kan tänka mig att det är många faktorer som påverkar hur aktivt forumet är. Men en av de viktigare delarna tror jag är kombinationen av de aktiva medlemmarna. När vissa här är aktiva samtidigt blir det mer aktivitet än när andra är det. Och om folk som fungerar som katalysatorer inte är här, blir det lite lugnare.

Jag kan erkänna att jag saknar de mer aktiva perioderna här, men gråter inte för det. Jag hoppas dock att det blir fler LAN och gärna fler studiebesök som planeras här i från för jag har haft otroligt trevligt i planeringen och deltagandet av de få events jag haft förmånen att delta i.
snappahead

Horizon

Det är väl bara att erkänna att man blir äldre och skaffar sig nya/andra intressen också? Det har väl hänt rätt många gånger att man önskat att livet kunde vara som det var den där sommaren 1994, när solen sken, Brolin gjorde snurren, ölen var kall, vattenskidorna satt på fötterna, festerna avlöste varandra på öarna i skärgården och nätterna tycktes ändlösa medan man hånglade upp någon mysig tjej. Nä, det är nog bara att acceptera att saker förändras med tiden. :)

Men vill någon göra förändringar för att göra NoSiG mer lättillgängligt/användbart så ger jag min tillåtelse i form av mästerpostare. Något måste jag väl få säga till om när jag aldrig fick bli moderator. :D

griffin

Så sant så sant. Kan bara se på mig själv. Loggar jag 30 minuter speltid en normal vecka har jag haft för mycket tid över... fan, hinner knappt starta datorn numera känns det som. I detta fall handlar det inte så mycket om prioriteringar, det hinner inte ens bli läge för att prioritera... doh!

snappahead

Horizon

Shit, själv har man ju en knodd på gång. Undrar just hur detta skall gå. :D

griffin

Och det säger du bara så där!? GRATTIS FAN! :D :D :D

Ja, knoddar är fullkomligt underbart, men det går det inte att förklara utan måste upplevas. Man kan omöjligen till fullo inse det fantastiska i det förrän man själv upplever det. Däremot är det enkelt att förklara "nackdelarna", det är lättare att visualisera dessa ;)

...som att Moa vaknade klockan ett i natt och spydde ner sig och sängen, och upprepade detta en gång i timmen fram till klockan 7. Vår nyårsafton kan bli väldigt... sängliggande. Nåja...

Ja du Horizon, då kommer du att ha att göra. Det finns de som kan och lyckas prioritera sina forna intressen men cynisk som jag är: räkna med en lucka på en åtminsone sissodär 5 år då t.ex. en sån liten sak som att få skita i fred är en lyx... :p :)

Nej men om man skall krydda med ett stänk av äkta eftertänksamhet kan det väl bli att man förutom att ägna sig åt varandra (läs, du ägnar dig åt henne... hon ägnar sig åt bebben) så är det ingen dum idé att då och då och vid "rätt" tillfälle ge sig själv lite uppmärksamhet. Gör man inte det är det bara en tidsfråga innan man blir ett väldigt dåligt stöd....

Än en gång, grattis! När är det dags är det tänkt?

Jens
snappahead