News:

No significant change

Main Menu

IL-2 arkadspel

Started by Nemo, May 20, 2002, 19:53:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Phlerp

Är det bara jag som tycker det, eller är CFS-"piloter" lika fanatiska som Mac-användare?... Ja, eller Linux för den delen också. ;)

Horizon

Hehe... Det ligger något i det du säger Flerpen. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Hörde jag LINUX? Vad är det för fel på det? Eller på Amiga? ;-)
Mvh  - Stefan -


Mikke_EAF331

Testade lite CFS1 under EAW tiden, blev aldrig förtjust i den, fick ingen känsla. Så den lyckades aldrig komma i närheten. Sen när jag började köra onlina gjorde alla rykten om allt fusk i CFS det totalt ointressant.

När sen CFS2 kom så testade jag det hemma hos Wasp. Krashade i headons varenda gång jag försökte slåss utan att jag ens kommit nära fienden. Så fick pröva på att göra en landning på hangarfartyg, smörade in den på första försöket (perfekt landning alltså). Må vara att jag tycker mig vara rätt bra på att flyga, men att göra en perfekt landning på ett hangarfartyg, på första försöket, i en simulator jag flugit 5 minuter i, på en annans dator, men annan sticka osv, nja...
Och ja, inställningen var på max om jag inte minns helt fel (Wasp?).

Behöver jag säga att jag aldrig köpte CFS2?

Plus förstås att så vitt jag vet fortfarande var helt öppet för fusk, nånting som var extremt ovanligt i EAW och numera i IL.
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Wasp_EAF331

Max settings ??? Finns det något annat? ;)


Jag började med CFS 1 och flög en hel del online men  alla fuskare förstörde spelet totalt för mig.. :-(

Trode att 2:an skulle vara bättre och dum som man är så fick M$ mina pengar en gång till. Körde en kampanj där jag trots att jag radade upp kills så skulle dom sända hem mig om jag förlorade en vingman till ( omöjligt att hjälpa fåntrattar som flyger omkring som blinda hönor) så det blev en avinstalering och har inte saknat det ett dugg :D

Sen så kan man ju alltid snacka FM hit och dit villket jag inte skall ge mig in på, men jag tycker att både EAW och IL-2 känns bättre för mig som spelare...

Phlerp

Alla reviews som jag läst om CFS brukar betona att simulatorn varit en inkörsport för många som inte testat stridsflygsimulatorer tidigare (vill ogärna använda ordet newbie om någon skulle ta illa upp). Och jag antar att vi ska vara tacksamma för det eftersom det är mainstreampiloterna som genererar vinsterna och utan dom skulle vi andra inte ha något att flyga :)

loke

QuoteOriginally posted by Nemo


            AI i CFS är skräp. Allmänt känt.

Dessutom är multiplayer-delen efter i utvecklingen.


MEN!
I CFS kan man se olje- och cylindertemp! :)
Till exempel...

Vi väntar så klart på CFS3.

Jag räknar för resten inte upp fel i IL-2.
Bara dess brister.

Oljetemperatur har du i IL-2, är inte det samma sak?

Vad jag sedan undrar är om alla dessa motoroptioner verkligen gör något i spelet? Jag har aldrig provat CFS2 så detta är en ärlig fråga.

loke

QuoteOriginally posted by Nemo
Vad är det för skillnad på civil och militär flygning?
Är luften annorlunda? Gravitationen högre? Fysikens lagar är annorlunda?

Nej, och om nu CFS hade modellerat fysikens lagar (som IL-2 har) så hade det fungerat hur bra som helst.

Problemet är att CFS FM är tabellbaserad. Den har ingen fysikmodellering alls. Allt är "hack", och det är dessa hack som faller sönder när man flyger på gränsen av vad planet klarar av. Något som är mycket vanligt i WWII dogfight, men mycket mer sällsynt i civilflyg.