News:

No significant change

Main Menu

Magnus på turné i USA

Started by Magnus, March 07, 2006, 01:41:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

griffin

Den, Airplane och kanske lite Iron Eagle? Det sistnämnda för att säkerställa humorfaktorn... :D Äsch, vi lämnar burkarna och kör movienight istället. Vi kan ju uppfinna "Top Gun drinking game" och tävlia i vem som kan flest citat.

Eller... inte... :D

on topic:

tja, Flygvapenmuseum har en Gripen, och Gripen är ju iaf *ganska* nytt och det exemplaret som står där är ju ett av testexemplaren som gjort sitt. Är väl som antydes samma sak där.

Men jag håller med: det är nya och fina prylar de har, med motorer och sånt kvar. Annars brukar man väl tömma nya saker på allt det götta...
snappahead

Magnus

Förresten. Kan verkligen rekommendera IMAX filmen Red Flag - Fighter Pilot. Efter att ha sett den i deras IMAX (Förresten när jag blir stor ska jag ha en egen IMAX salong) så måste jag faktiskt om man bortser från det vanliga Amerikanske patriotiska - Min farfar var stridspilot och nu är jag det och cirkeln är sluten och alla gråter tjohoet - erkänna att det innehöll en hel del fräcka flygscener.

Horizon

Den borde väl gå att få tag på genom alternativa kanaler antar jag. Ska se vad man kan hitta för en billig peng där ute.

När jag ändå är igång kan jag även rekommendera IMAX - Mount Everest. Jäkligt bra film, men inga flygscener. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

QuoteOriginally posted by griffin
tja, Flygvapenmuseum har en Gripen, och Gripen är ju iaf *ganska* nytt och det exemplaret som står där är ju ett av testexemplaren som gjort sitt. Är väl som antydes samma sak där.

39-2. (Messerschmidts anm) :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Phlerp

Vadan denna vurm för rommare på dina avatarer horizon?

Andreas

Var det 39-1 som kraschade vid landningen?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

griffin

Ja.

edit: säker ft? trodde det var nr 4 som stod där och nr 2 som gjorde en vtol på vattenfestivalen?
snappahead

Fluff

QuoteOriginally posted by Phlerp

Vadan denna vurm för rommare på dina avatarer horizon?

Även horizons nya .sig verkar misstänkt romersk... Förmodligen inte klassiskt men kanske taget från en roman? Tycker jag känner igen det lite.

Dagens språkövning:
ubi solitundinem faciunt pacem appellant. (Tacitus, Agricola)
Odi profanum vulgus, et arceo