News:

No significant change

Main Menu

LAN i Halmstad

Started by Swebeast, January 10, 2006, 22:38:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SledgeHammer

Umm hallå, köra två teamspeakservrar på samma maskin kanske? Känns som att det är ett enormt slöseri att dedikera en burk till att vara enbart ts-server.
Mvh  - Stefan -


ctrl

Fråga, går det, har du testat??
Om det går, är det enkelt eller ska vi ägna tid till att sätta upp VMware eller något liknande?

Misstänker att det är betydlig enklare att hitta någon med tillgång till en bärbar PC...
Control
87th Stray Dogs VFW


Slammer87th

Prestandakrav för TS-server?

/slam

Phlerp

#195
Varför sätta upp två servrar? Räcker det inte att vi skapar en falcon kanal där falconfolket kan lägga sina subkanaler och en IL2 kanal där IL2-folket kan lägga sina subkanaler?

Varför göra livet mer komplicerat än det är?

EDIT: Såg inte Bax inlägg, men HUR struligt blir det egentligen? Om man använder den inbyggda möjligheten att skapa key-commands i TS och inte ändrar kanalstrukturen när den väl är satt så ser jag inte att det skulle vara besvärligt alls.

Fluff

Åh jag ser att du slängt dit en ny sig phlerp. Snyggt, och bara ett stavfel och ett grammatiskt fel är det också :D :D

Angående ts så skall det inte vara några problem att köra två samtidigt, tror t.o.m att det är något som stöds officiellt. Har iofs bara provat på linuxburkar. Enda  "bekymmret" är att man får köra en av servrarna på en icke standardport, men det kanske man kan stå ut med...

/fluff, som kände att det var dags för lite fredagsdryghet
Odi profanum vulgus, et arceo

Bax

Inte jätte struligt Phlerp men där finns en bugg. Om man tex väljer en "key" för Kanal 1 under Falcon gruppen så kommer man inte dit ifrån Default (som man först hamnar i) dvs man måste först ha en "key" för huvudgruppen Falcon och sen kanal 1. Speciellt i Falcon miljö då det endast finns ett fåtal oanvända keys så kan det strula speciellt om man har struliga HOTAS med nån stuck key osv, rätt som det är är man i Default och kommer inte tillbaks (har varit med om det själv).
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


bALoO

Verkar som rekommendationen är att försöka hålla det till under 75 TS-servrar per maskin men vi borde väl klara oss på lanet då antar jag?

Teamspeak
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

SledgeHammer

ctrl: Jodå, jag har provat. Och som baloo påpekar finns det intruktioner för hur man gör =)

Prestandakrav? Tja... min gamla 333MHz Celeron burk (som även agerar lite filserver) klarar utan problem 20-22 som gapar på varandra (har inte haft fler inloggade...). Det är datorer och vanligt hederligt ljud vi pratar om.
Mvh  - Stefan -