News:

No significant change

Main Menu

LAN i Halmstad

Started by Swebeast, January 10, 2006, 22:38:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

Min totala vikt har ökat iom att jag nu har en tft samt en cougar. Så det bli nog plus 12 kg på mig jämfört med förra gången.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

ctrl

Hm, min vikt har också ökat... en tft plus några kilon kring midjan (har fyra veckor på mig att gå ner ;) )

Nåväl, det var utrymme, inte vikt som var begränsande sist :D
Control
87th Stray Dogs VFW


ft

Dimp ner i Linköping så kommer en viktsingenjör och hjälper er få ordning på räkenskaperna... :p

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Mupp

QuoteOriginally posted by Andreas


            Kan jag vara stand by hos dig Mupp om inte Ctrl ska åka?

Jepp, det borde gå att ordna.

Swebeast

Oj oj oj LAN:et närmar sig med stormsteg och det finns en del saker som inte är behandlade ännu.

1. Teknik. Vem känner ansvar för detta? Jag har en 1 st TS-server.
Kvarstår behov av 1 st TS-server om Falcon-gänget fortfarande vill ha en egen.
En hub med mååånga portar alternativt ett antal med färre portar :p, om alla som anmält intresse kommer blir vi 29 st! Maverix?
1 Falcon-server
1 IL2-server


Kom igen! Anmäl om ni har något av detta. Griffin? Jag vet att det är trångt i bilar/flygplan för er som kommer långväga men försök leta i era gömmor för att sedan packa in i handskfacket :D.

2. Medtag egna sängkläder. Säng och kudde finns men ej lakan, påslakan och örngott

3. Lån av skärmar i byggnaden är nuförtiden ej tillåtet. Vi har haft stölder (inte på våra LAN) vilket medför att rummen låses/får ej nyttjas.

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Horizon

Jag kan tyvärr inte bidra med något mer än mig själv och min dator. Har ingen annan utrustning och inga kontakter att utnyttja. :-/

Kanske kan vi fråga deBug om switch/hub/router? Han hade ju en sån där jättesak med sig som surrade som tusan bredvid mitt öra... eller var det kanske en server av något slag? Fasen, jag kan inget om sånt här.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Jag kan ta med en laptop som går att använda som TS-server.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Bax

#191
Anledningen till att det är en fördel med dedikerad TS server för respektive game är att om kanal strukturen är enklare så är det lättare att byta kanal via hotkey på tangentbordet. Jag har testat lite och det blir klart struligare om man tex har två huvudgrupper med tex fyra kanaler under varje. Om man slipper ha undergrupper och kanalerna direkt i rotstrukturen så sparar man in ett switch moment, så ta med dig din laptop ft !

Maverix: - hur många portar har din monster switch??

När det gäller Falcon server så antar jag att det liksom tidigare är smartast att ha en passiv client som server (stämmer det i AF ???) isåfall måste servern ha nog grafik att stanna i UI iallafall. Vad bör vi ha som prestanda krav ?? Ram, processor??

Edit: jag glömde det där med fildelar server, det kunde vara smart att ha nån burk, prestanda av mindre betydelse fast med lite hårddiskutrymme, som kan bli fildelare för installationer, ACMI och dylikt.
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW