News:

No significant change

Main Menu

Jag är boklös

Started by Mupp, November 08, 2005, 23:41:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mupp

Oj. Det var ju några det där, borde räcka till nånstans i medelåldern. Men fortsätt!

Lupson

Sledgehammer: Rama? Av Arthur C. Clarke? Jag har läst de (tror jag) tre första böckerna - kanske finns fler? Som Sci Fi sett var väl den första boken rätt okej, men framförallt trean var ju helt värdelös. Tycker jag.

Mupp:
Inom Sci Fi finns det bara en mästare: Robert Heinlein. "Time enough for love" kan vara den bästa bok jag någonsin läst.

Annars kan man oftast rekommendera valfri thriller av Robert Ludlum - läste ex. "Uppdrag Icaros" för något år sedan och blev helt hookad. Gillar man lite mer krigiska verk är ju "Okänd soldat" av Veinö Linna en klassiker.

Instämmer med Horizon angående Vortex och Red Phoenix - bra böcker. Finns en snubbe som heter Harold Coyle som skrivit en hel del böcker om "modernt krig" - fast såå bra är dom nog inte. Personliga favoriten skulle isf vara "The ten thousand".

Avslutningsvis vill jag rekommendera "Red Army" av Ralph Peters - tredje världskriget ur Sovjetiska ögon.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Obizzz

Jag har ett annat problem... jag har för mycket böcker!!

De ligger i lådor på golvet och ska packas upp i bokhyllan vilket jag inte riktigt har orkat än :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -


simon


Anders R

Denna måste ni läsa, handlar om en svensk viggenpilot :-) :
http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9189090896

"Den ende som kom undan", av Chris Ryan

"Bravo 2-0", av Andy McNab

Böcker du säkert känner till, men men...


Mupp

Tack för tipsen hörrni, men jag kom att tänka på en grej. Jag har ju alltid velat lära mig mer om (krigs)historia, men hatat historieböcker. Finns det några tips då? Nåt som inte är lika trist som dom vanliga, såna som man plågas med i skolan.

För övrigt är jag svag, jag började läsa Patriot Games igen. Fy på mig. Men det var en sån där kväll när man var tvungen att lägga sig tidigt, trots att man inte var det minsta trött, så jag var bara tvungen att läsa nåt. Jag kunde ju inte läsa RSR en gång till, och THFRO är utlånad.

Andreas

Inte så mycket till bok, men väl en bra forum enligt mig. Mycket historia.

http://forum.skalman.nu/
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO