News:

No significant change

Main Menu

Jag är boklös

Started by Mupp, November 08, 2005, 23:41:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

F16_Filur

Har du läst "Schakalen" av F. Forsythe? Upplevde den som ungefär fem gånger bättre än någon Hamiltonbok (vilka är helt ok). "Fjärde protokollet" var också bra.

"Nålens öga" är också en höjdare.  Jag är svag för spionthrillers.

Sen finns såklart "Da Vinci-koden" och "Änglar och demoner" :)

Horizon

Vad fän är detta? Här rekommenderar vi en massa bra böcker (bland annat en av Larry Bond som var med och skrev RSR) och du sätter igång med mer gammal skåpmat av killen som till slut spårade rakt ut i nationalistiskt flaggviftarspektakel. Skämmes ta mig faen och begå självkritik. ;)

Guds vrede av redan nämnde herr Forsyth är bra men Red Phoenix är ett måste. Ingen annanstans har jag läst en så bra beskrivning av hur det är att sitta under ett regn av 155mm granater. Man blev nästan lite skraj i brallan. :)

Da Vinci-koden var rätt okej, men inte alls så bra som gemene man påstår. Men smaken är ju som brajan säger dom. Stoppa nu tillbaka irländarna i bokhyllan och läs nåt bra. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Ähhh... vad röker du för brajja :D.

Ajabaja.

Jag äter bara frukt.

Och Larry Bond, han låg väl bakom det här brädspelet Harpoon på nåt sätt?

F16_Filur

Dan BrownÃ,´s två böcker var bra spänningsromaner som var svåra att inte sträckläsa, och med många intressanta platser (som en reseguide).

Control87th

Har DV hemma nu... köpte den i onsdags för att läsa på flyget hem men somnade istället. Så jag ska läsa den mao..
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Mupp

QuoteOriginally posted by Horizon
Vad fän är detta?

Jamen det var ju kris ju! Vafan ska jag göra, läsa IKEA-katalogen? Dom skjuter för lite i den. Da Vinci-koden tyckte jag också var ett stort fett sådär. Man hade ju iofs lite för höga förväntningar kanske, efter allt tjat, men inte fan levde den upp till dom. Jag får väl börja med Red Phoenix då, men det vete fan om jag inte ska indoktrineras lite av Clancy-ponken först.

Hur är det med Ludlum då? Visst är det han som gjort böckerna som Bourne-filmerna är baserade på? Dom filmerna är tamefan nästan ensamma om att vara bra nu för tiden. Det var fan bättre förr.

Anders R

Nån som vet om "Red phoenix" finns på Svenska?

Obizzz

nu har jag fått upp böckerna i hyllan iaf, får väl börja läsa dem också då :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst