News:

No significant change

Main Menu

Jag är boklös

Started by Mupp, November 08, 2005, 23:41:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

#24
QuoteOriginally posted by Anders R


            Nån som vet om "Red phoenix" finns på Svenska?

Finns inte på svenska och ska läsas på originalspråk vilket inte är alltför betungande. Dyker man på något krångligt ord är det bara att slå upp i ordlista eller hitta på en egen betydelse. Förvånansvärt hur ofta man får till det rätt bra på det sättet. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

#25
Lupson>Robert Heinlein, mmmmm, tyckte mkt om Starship Troopers, synd att ingen film lyckats fånga känslan riktigt som i boken och teknologin för den delen.

Angående Da Vinci-koden så tyckte jag den var skum, varje kapitel avslutades med en cliffhanger och det var väldigt många kort kapitel, som en hollywoodfilm i bokform.

Horizon>Blev nåt skumt med mitt inlägg, la sig under ditt när jag skrev in mitt :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

simon

Jag upprepar:

Operation GARBO
Operation GARBO: Slutet
Operation GARBO: Upplösningen

Mikke_EAF331

#27
QuoteOriginally posted by Horizon


           
QuoteOriginally posted by Anders R


            Nån som vet om "Red phoenix" finns på Svenska?

Finns inte på svenska och ska läsas på originalspråk vilket inte är alltför betungande. Dyker man på något krångligt ord är det bara att slå upp i ordlista eller hitta på en egen betydelse. Förvånansvärt hur ofta man får till det rätt bra på det sättet. :)
Finns visst på svenska, men tusan vet hur länge sen det är den trycktes, jag lånade den på biblioteket i Vilhelmina (eller var det i Umeå ändå?) på svenska, men nu äger jag den på orginalspråket.

Ett fett +1 på Operation Garbo, alla tre böckerna, nu kanske jag är lite färgad i min bedömning pga att jag läste den när den var riktigt aktuell (1990-91 ungefär), men dom är bra.
"Slaget om Gävle" är en annan bok i liknande stil, inte jättebra men klart läsvärd.

Kom på fler tips, inte samma tema, men bra och med historieinslag - Unintended Consequences av John Ross (nåt för mr Jim :P), han tipsar även om andra författare på sin sida.
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Anders R

#28
"Finns visst på svenska, men tusan vet hur länge sen det är den trycktes, jag lånade den på biblioteket i Vilhelmina (eller var det i Umeå ändå?) på svenska, men nu äger jag den på orginalspråket."

OK bra det  :-). Heter den samma på Svenska eller har de döpt om den? Har inga problem med Engelska, men man vill ju inte anstränga de små grå i onödan ;-)

Mikke_EAF331

Röd Fenix tror jag det heter på svenska.

(Kollar) jajamensan: http://www.bibliotek.se/session/performsearch?search=larry%20bond

Måste ha varit i Vilhelmina jag lånade den, verkar inte finnas på biblioteket i Umeå. (avdelningen för värdelöst vetande! :D )
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Anders R

Tackar :-). Går ju att beställa från ett annat bibliotek om inte "mitt" har den. Ska göra det iaf, tack för hjälpen.

Horizon

Läs den på engelska för böfvelen! Du kan behöva träna de små grå istället för att läsa en (säkert) kass översättning till sväääänska. :) ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names