News:

No significant change

Main Menu

Kommissionen

Started by Rivvern_, August 23, 2005, 22:34:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Horizon

Fasen, Sledge... vi verkar prata om samma sak för en gångs skull. Jag försöker förklara mig och du sätter ord på mina tankar. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Började se andra avsnittet men stängde av efter drygt 20 minuter. Fick ju ont i huvudet av allt deras tjatande fram och tillbaka... och jag tycker fortfarande att det är taffligt filmat och skådespelat. Säg till om det händer något spännande. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Hehe, visst är det skrämmande. Jag lovar att det ALDRIG ska hända igen... :D
Mvh  - Stefan -


Anders R

Fick man inte höra Gripen-piloterna prata när de skulle identifiera flygplanet i del 1? Tyckte det lät som om de pratade på engelska, eller hörde jag bara fel? :-/

Lupson

Anders R: Har också för mig att de pratade engelska. Om jag minns rätt skall väl flygvapnet gå över till engelska som in-flight språk??
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

ft

Sista jag hörde så alterneras det. En vecka svenska, en vecka engelska. I krisläge det språk som förare är mest komfortabel med.

Jag lär bli rättad fort om jag är ute o cyklar. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Anders R

De pratade ju Engelska i "Hotet" också har jag för mig.

Dubble0zero

Jag har bestämmt för mig att någon av de som är aktiva innom flygvapnet här på forumet har berättat att de går/har gått över till engelska...
Som jag kommer ihåg det så pratades det svenska och engelska vanannan dag (eller liknande) bara för att vänja personalen vid båda språken...
Nån av de som är mer kunniga fär väl fylla i med detaljer... ;)
...000... =)