News:

No significant change

Main Menu

Kommissionen

Started by Rivvern_, August 23, 2005, 22:34:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Magnus

Man pratar engelska hela tiden...

Inga kommentarer om serien Kommissionen? Någon förutom jag som såg avsnittet igår? Tyckte det var helt ok även om serien inte riktigt tagit den vändning jag trodde så tycker jag den flyter på.

Rivvern_

Missade det faktiskt igår. Men det går väl i repris 2 gånger så det ska man väl inte missa.

Mupp

Jag såg det, och jag kan hålla med om att det burit av lite i en riktning man kanske inte förväntat sig eller hoppats på. Tycker dom brer på för mycket med stereotyperna och sentimentaliteterna, men så brukar det ju vara i svenskt drama. För övrigt så svarade nog Helgo Skoogs karaktär för tv-årets replik (iofs inte så hård konkurrens kanske), den sista där, den tyckte jag om.

Magnus

Mupp

Konstig karaktär 1:
"Jag vet var du bor."

Konstig karaktär 2:
"Och jag vet var du bor."

Helges finfina karaktär:
"Nämen va trevligt, då kan ni ju träffas på fritiden också!"

Rivvern_

QuoteOriginally posted by Mupp

Konstig karaktär 1:
"Jag vet var du bor."

Konstig karaktär 2:
"Och jag vet var du bor."

Helges finfina karaktär:
"Nämen va trevligt, då kan ni ju träffas på fritiden också!"

LOL!

simon

QuoteOriginally posted by Magnus

Man pratar engelska hela tiden...

Inga kommentarer om serien Kommissionen? Någon förutom jag som såg avsnittet igår? Tyckte det var helt ok även om serien inte riktigt tagit den vändning jag trodde så tycker jag den flyter på.

Jag tycker också att det är en helt ok serie. Väldigt intressanta frågeställningar som tas upp.

Mupp

Usch, jag såg det nyss, och jag är riktigt besviken måste jag säga. Tycker det verkar som om dom tröttnade på manusförfattandet lite fort och fastnade med båda stövlarna i klysch-träsket. Där är det djupt, men ändå så "shallow" liksom (ordvitsar på två språk används för lite).