News:

No significant change

Main Menu

Battlefield 2

Started by BEQ, June 12, 2005, 14:22:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

KeyCat

#56
Ohh glömde tillägga att IMO är grafiken mycket bra om man tittar på 3D modellerna, texturerna, rök och explosioner etc. men träden och gräset (på de bilder jag sett och det lilla träd/gräs som finns i demot) är knappt i klass med vad OFP erbjuder :-/

Kanske inget att hänga upp sig på men ändå...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

BEQ

Värt att tänka på:

Som MEC på demobanan - spräng broarna. krävs >/=3 C4, men hindrar snabba jeepar att komma mot flygbasen och spränga artilleriet, uav-kontrollen och radarn.

Se till att snabbt laga eget artilleri och spränga motståndarens.

Begär gärna in artilleri själv som gruppchef eller soldat så är det enklare för commandern att skjuta artilleri och med större träffsannolikhet.

Minera järnet längs troligaste anfallsvägen.

En medic som är livvakt åt gruppchefen. Dör gruppchefen är det svårt att spawna igen.

Lagarbete är ett måste. Det gäller att kraftsamla mot samma mål i gruppen för att det ska lyckas. Det var så vi gjorde i fredags och bättre än så har det väl aldrig gått. Det är kul att flyga helikopter och flygplan, men effekten är mindre.


Bara lite tankar och erfarenheter från de senaste dagarna. Fyll gärna på.

granQ

måste säga att jag är "impad" av ett arkad spel som lyckas få bästa team worken någonsin.

Dvs när gäller publika servrar. Pröva CS, Americas Army, Ofp, bf1942 eller vad som helst och majoriteten i ditt lag springer för sig själva men haft många stunder där man totalt utan samordna något innan finner sig stå som sjukvådare bland en grupp där några skjuter med ksp medans några står och kör "repairs" på artilleriet eller att man anfaller fiendens postioner tillsammans.

Folk har en tendens att söka efter kamrater när dom rör sig mot ett mål och sedan ansluta sig till den gruppen, även om man inte är i samma "squad".

även om det inte är idiot fritt.


Ett konkret tips.

Såfort du ser fienden (specielt vagnar) ta och välj Q, "sikta" och tryck på vänstermusknapp.

Då får alla direkt tex:

Enemy tank. Och man ser på kartan.

Så schysst när hela lagen börjar rapportera, tex om man själv sitter i en stridsvagn hinner man ofta att möta, kanske tom flanka fiendens stridsvagn istället för bli beskjuten bakifrån.

http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Control87th

Jag har blivit minexperten, ligger ofta i topp på killlistan trots att jag skjuter väldigt få fi  :D

Synd att man inte kan kombinera mine/demolition och sniper (vilket hade varit min roll om kriget kommit 1991) :-OO
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



griffin

Nån som testat några andra banor än?
snappahead

Jotte


griffin

#62
Nej.

edit: jag är mest nyfiken då jag inte gjort det själv. Testat några andra banor alltså.
snappahead

Jotte

Hjärtligt tack till alla i "Profetens marodörer" som gjorde bra ifrån sig i kvällens lir. :)
BEQ, Bax, Salsam, phlerp, Justin Case (glömde jag någon nu? )