News:

No significant change

Main Menu

Battlefield 2

Started by BEQ, June 12, 2005, 14:22:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ

Kan bara säga marvelous om våra insatser på servern där redrivern slutligen blev bannad. Det var synd eftersom den var så bra med timelimit=0 och allt. Det var rätt tydligt vilka som jobbad tillsammans.

Dagens tips (som många säkert redan använder): Som kött i APC, använd C för utsidesvy och bättre koll när det är dags för avsittning.

Lupson

Utsidesvy? Hade jag helt missat...synd att det finns.

Tackar i övrigt BEQ, Jotte, Rivvern, Phlerp och Control för en trevlig afton - vi "äger" vart vi är lirar!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

#74
QuoteOriginally posted by Lupson
Utsidesvy? Hade jag helt missat...synd att det finns.

Håller med dig Lupson! Hoppas verkligen det kommer fler servrar med utsidesvyn avslagen samt cockpit i plan/hkp alltid på. Sitter man i ett fordon/plan/hkp skall IMO sikten begränsas, man har ju fördelen att ha mer firepower än de som springer på marken.

Att kunna plocka bort cockpitten var en av de saker som ledde till att det blev helt sinnessjuka "heli baserapes" i BFV och de flesta servrar tillät det :-/

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Jotte

Det var just baserape som RR blev bannad för :p  Fast han gjorde det som Commander med indirekt eld. Stiligt! :D

Det riktigt roliga var när vårt folk toppade listorna trots att vi bara haft ihjäl typ 3-4 motståndare var. :D
Utsidevyerna (C när man befinner sig i fordon) är rätt roliga, speciellt de cinematiska. Blir rena Arnoldrullen stundtals när man fluktar på dem.
Så länge man inte träffar något på längre håll än en armlängds avstånd, om du inte ligger ner och skjuter Ã,½-1 mag, med de flesta vapnen så spelar inte utsidevyer nån roll för mig, inte ens i "gameplay" avseende. :p

Hade skitkul, som vanligt. :) Tack gubbs!


Salsam

Gissa vad som just damp ner i min brevlåda!!!!? Nu blir det lira på heltid! Hoppas ni har plats för en medic i ert lilla gäng :D :D :D

Lupson

Måste beställas snarast...finns det i butik nu?

Kan f.ö. meddela att 512 mb internminne (totalt 1gb) ytterligare gjorde susen i BF2. Laddtiderna förkortades avsevärt och kunde höja grafiknivåerna ett rejält snäpp utan "hårddisk-stutter". Pacific Fighters laddade snabbare också.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Jotte

Webhallen.se eller kanske på Tradition i 5:an.
Officiellt är det 23/6 som gäller i Sverige men det brukar alltid gå att ordna. :p

BEQ

Oj, vad kul det riktiga spelet är, men jag hatar den svenska översättningen.

Smakprov:

Flares = lysraketer
Go, go, go! = Kom igen! Kom igen! Kom igen!
Supplies = Luftförsörjning

Luftvärnsfordonen är riktiga favoriter. Bra med pang mot allt.