Första OFP2 bilderna?

Started by KeyCat, May 16, 2005, 12:25:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Och tittar man noga på bilderna verkar det som de även fått in lite gräs i den nya motorn :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Jotte

#25

KeyCat

#26
Har nu haft tid att läsa lite av den info som släppts och inte bara titta på bilderna ;)

Risken finns ju att OFP:AA puttar releasedatumet för OFP 2 ytterligare framåt i tiden men å andra sida så har JIP behövts länge. Frågan är om den uppdaterade grafikmotorn + JIP gör det värt att (eventuellt?) få vänta ännu längre på OFP 2 för slutet av 2006 känns redan ganska avlägset.

Inte för att låta som en otacksam unge men vi kan ju alltid hoppas på att OFP:AA erbjuder mer än ovanstående och framför allt då förbättrad AI, förstörbara byggnader, suppresive fire, bättre kollisions detektering, utökat scriptspråk etc. Om någon hittat/hittar en lista på vad som mer i detalj kommer att skilja OFP:R och OFP:AA så posta gärna...

Hur som helst så kommer jag att köpa OFP:AA ändå :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

granQ

som jag sa på ett annat forum.. finns inget behov av OFP 2 ännu ändå så.

bättre vänta 1-2 år. Vi kommer inte tröttna på ofp direkt (vänta tills en ordentlig vietnam mod/ wwii mod kommer).. och med AA så förlänger vi livslängden, samt gör att den står sig mot enemy in sight och andra "wannabes" som är på G.


Låt folk gå upp rejält i datorkraft så man i ofp2 kan erbjuda mycke mer, tråkigt köpa "ofp2" om det är i princip en uppdatering till ofp1..
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

KeyCat

#28
Håller i princip med dig granQ och själv hade jag inte förväntat mig att se OFP 2 förrän om 1,5-2 år ändå men om OFP:AA gör så att OFP 2 dröjer >3 år till istället då känns det lite drygt om OFP:AA "bara" erbjuder lite snyggare grafik + JIP.

Troligtvis kommer det mer info från BIS imorgon angående OFP 2...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Jotte

Säg som det är Nyckelkatten, du är rädd att du blivit för gammal för att leka när OFP 2 ev kommer ut. :p :D

Jotte


Jotte

#31
Face of the enemy