Första OFP2 bilderna?

Started by KeyCat, May 16, 2005, 12:25:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

KeyCat

#8
Håller med om hjälmen men tänk på att det är bilder från en tidig alpha/beta (om ens det???) så mycket lär ändras/modifieras/tweakas innan vi har den på våra hårddiskar.

Det är lätt att dras med i alla spekulationer/hype på BIS forumet men eftersom det är OFP1 som gäller i minst 1+ år till är det IMO bättre att simma lugnt och fortsätta njuta av det vi har idag - allt vi behöver är bra uppdrag :p

Dock trevligt att se att BIS jobbar på OFP 2...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

#9
Eller så köper man en Xbox och fixar OFP till den... ;)




...000... =)

KeyCat

QuoteOriginally posted by solid1
mitt ofp går inte äns att installera på datorn längre,  ingen aning om varför men man är ju inte glad för de :-(

Solid1, prova följande...

1. Avinstallera existerande installation.

2. Rensa bort alla temporär filer i Windows.

3. Rensa registret från allt som har med OFP att göra genom att starta REGEDIT och  sök på "flashpoint", "codemasters" etc.

4. Boota om burken.

5. Installera OFP igen ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Ickx

Mums, fan vad skönt det skulle vara att ta sig fram i en skog som faktiskt är en skog istället för ett lager mer elstolpar. Blir nog mycket mer skrämmande att fly där. Hoppas det funkar bättre att ta sig fram inne i hus också, som det är nu är det en riktig pina. Skulle vara kul med lite större byar också. Främst är det givetvis annat som är viktigare, AI och natur i första hand ur min synvinkel.

Dubble0zero

#12
De har lovat att collision detection ska vara bättre, så förhoppningsvis går det bra att både ta sig fram och strida i hus. Med fler såna möjligheter så gör de säkert större byar/städer också eftersom att man kan utnyttja det då (de har ju sett vad som är möjligt med OFP på BAS ön)...

AIn är viktig, och jag hoppas att de lägger ner mycket kraft på den, men eftersom att AIn i OFP är gammal men fortfarande utmanande och bra så borde de kunna utveckla en ny AI som håller hög standard...
...000... =)

Jotte

#13
Inget stridsfordon skulle köra in i en skog med så tjocka träd ändå om inte föraren ville riskera att fastna. ;)

Mer info om ofp till XBOX
http://www.bistudio.com/presspages/xboxpressrelease.html

Dubble0zero

Aha. nu har BIS lurat större delen av comunityn igen... :)
De bilder som jag skrev var ifrån OFP till Xbox är egentligen det som ska bli "OFP 1.5" (som det har ryktats om) den kommer att heta Armed assault, det blir en uppdaterad verion av OFP motorn...
De snygga bilderna som KC länkade till är den "riktiga" uppföljaren på OFP, den har inget namn än, BIS har brutit sammarbetet med Codemasters, så de letar efter en ny utgivare...
Det är den info som jag har kunnat hitta på det oficiella forumet...
Hoppas att de har JIP och en hel del förbättrningar i motorn i AA, med det så klarar man sig länge, i alla fall fram till 2007 eller när de nu kan tänkas släppa den riktiga uppföljaren...
:)
...000... =)

KeyCat

#15
Eftersom BIS ännu inte sagt någonting officiellt tar jag själv all info med en stor skyffel salt. IMO är det inte BIS som lurat någon utan folk som lurar sig själv genom att spekulera och gissa utan att veta. BIS får sig säkert ett gott skratt när de läser alla vilda gissningar och troligtvis ingår det i deras plan att skapa intresse :p

Jag låter troligtvis som en gammal tråkmåns men tids nog lär BIS officiellt släppa mer information och tills dess är det ingen idé att hetsa upp sig allt för mycket...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<