News:

No significant change

Main Menu

EVE Online

Started by Horizon, April 22, 2005, 10:32:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Björn E

Jag har precis börjat spela EVE och jag måste säga att det är riktigt roligt. Jag är medlem i Goonfleet som håller hus i Syndicate, där vi ständigt är under anfall från ett antal olika corps och allianser. Lyckligtvis är vi spelets största corp med cirka 1700 medlemmar, så vi har inga problem att försvara oss då vi rutinmässigt får ihop gäng på 200 eller fler fanatiska goons i allt från frigates till carriers på under 10 minuter. Nu senast var det ett gäng på 60 skepp från Band of Brothers som kom ned och hälsade på, men de vände prompt utan att ta strid efter att de såg vad som väntade dem vid stargaten till vårt hemsystem:

:D

Horizon

Är Goonfleet pirater? Ni gör inte mycket väsen av er i officiella sammanhang, eller är det bara jag som inte har hört särskilt mycket om er? (då tar jag ändå i beaktning att jag levt och rest mycket i Syndicate) Eller är corpet relativt nystartat?

Själv har man tagit en liten paus från EVE sedan i början på mars, men för varje dag som går blir abstinensen allt svårare. Händerna skakar, jag mumlar ord som "hi-slots" och "heavy assault cruisers" i sömnen, jag upptäcker att mitt kollegieblock är fullklottrat med olika ship setups osv... :D

Nästa coola film är signerad The Mercenary Coalition. Helt okej filmat, bra och annorlunda musik och fin action. :)

A year in the MC
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Björn E

QuoteÄr Goonfleet pirater? Ni gör inte mycket väsen av er i officiella sammanhang, eller är det bara jag som inte har hört särskilt mycket om er? (då tar jag ändå i beaktning att jag levt och rest mycket i Syndicate) Eller är corpet relativt nystartat?

Nej, vi är inte pirater. Anledningen till att du inte har hört om oss är kanske att vi är förbjudna från att skriva på det officiella forumet. Ja, corpen är relativt nystartad (november 2005 tror jag vi började växa på allvar), men eftersom vi enbart rekryterar från medlemmar på internets största betalforum (somethingawful.com) har vi vuxit oerhört snabbt. En annan fördel med att endast rekrytera från Something Awful är att vi är en tätt sammanknuten grupp.

Vi utgör den största delen av OSS, så vi kontrollerar det röda området söder om NORAD på kartan.

Vi har inte varit så expansiva hittills, mycket pga att vi är allierade med The Five och mest har hjälpt dem med räder in i fientligt territorium. Men eftersom de nu har splittrats finns det en hel del utrymme för att expandera på egen hand. Mer än så kan jag inte säga, så nu får se vad framtiden har att ge ;)

Vi består av två corps, Goonwaffe (GEWNZ) och Goonfleet (LWTAX), ursprungligen fanns det bara goonfleet, men vi blev tvungna att dela upp oss eftersom corps inte kan vara hur stora som helst.

Enligt vad jag har läst på det officiella forumet tror de flesta att vi bara är en enorm blob med nybörjare i frigates. Det var kanske sant för ett halvår sedan, men nuförtiden flyger de flesta betydligt bättre skepp. Vi kör newbie drives ungefär en gång i kvartalet, där Something Awful-medlemmar bjuds in att prova på spelet och företaget bjuder på 3 miljoner isk + 2 utrustade frigates, så när det nyss har varit en newbie drive är det en hel del frigates ute och flyger. Fördelen med att ha det här "nybörjare-i-frigates"-ryktet är att vi ständigt utsätts för anfall från diverse små allianser och vi har minst 3 stora PvP operationer varje dag, vilket ger nybörjarna i företaget en massa PvP-erfarenhet.

Som en bonus bjuder jag på en film från när Goonfleet hade tråkigt en kväll och bestämde sig för att köra lite intern PvP:
http://www.eve-files.com/media/0604/rapefest_enc.avi

Horizon

Aha! Er måste man ju hålla ett öga på, det hör jag direkt. :)

Allierade med en av våra fiender The Five, vad är detta för prat. Så kan ni ju inte hålla på. Jag får ta en sväng ner till Syndicate och öppna en burk smisk på några av er hör jag! :D

Ja ja, jag är ju inte aktiv för tillfället så jag får väl hålla munnen stängd, men när jag kommer tillbaka ska det bli kul att se hur det går för NORAD och corpet. Som det är nu sitter jag mest och kollar EVE-filmer och drömmer om den HAC jag ska köpa när jag kommer tillbaka. :)

Angående filmen: Bra musikval, det var lite Nintendostuk över alla små T1-frigs som susade omkring. :D

Jotte

Fasen Erik, har du inte hört talas om Goonfleet förut? De har varit in folk inne och snurrat i OR från Goonfleet under våren om jag inte minns fel. :p
Om inte minne sviker mig så var det i sällskap med 5:lingar.

Horizon

QuoteOriginally posted by Jotte

Fasen Erik, har du inte hört talas om Goonfleet förut? De har varit in folk inne och snurrat i OR från Goonfleet under våren om jag inte minns fel. :p
Om inte minne sviker mig så var det i sällskap med 5:lingar.

Jag har inte spelat EVE sedan 2 mars. ;)

Och jag har faktiskt inte hört talas om dem förut. Skumt, för många andra jag pratat med har känt till dem ganska länge. Jag har väl varit för upptagen med att jaga noob-alts i shuttles. :D

Jotte

Ja ja, då hade du iallafall teoretiskt 2 vårdagar på dig att notera dem. :D  Hörde talas om dem nån gång i januari/februari skiftet första gången själv, om jag inte minns fel. (vilket händer ofta, sällan, ibland, aldrig... :D   )

Horizon