News:

No significant change

Main Menu

EVE Online

Started by Horizon, April 22, 2005, 10:32:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Flanker35M

S!

Jao, corp war..det kan kallas Gank war. Piraterna sitter utanför o väntar. Om fler piloter som är lika bra som dom så försvinner de. :-OO Jag blev sprängd o poddad i går så är nu tillbaks i Inoue/Scolluzer axeln o tränar mer. Förlorade en hel del bra missile bays :-(

Om du vill vara bra på Caldari misiler så träna Missile Projection, Missile Bombardment o sånt. Missile projection ger 10% per level mer velocity till missilen = mer range! Standard missiles skill är bra för lätta missiler. Själv kör jag med heavy missiles lik Thunderbolt, Scourge, Widowmaker och Havoc.

Caldari är också bra med sköldar så träna Shield Management, Shield Upgrades o sånt. Med tillräckligt skills får du sen Tactical Shield Manipulation some ger dig shield hardeners, läckert! Glöm inte Armor compensation, Mechanic, Hull Upgrades :D

Själv håller jag på o få alla grund skills till level 3-4 innan jag även försöker få Battleship. Nu kör jag en Caldari "Caracal" cruiser, som ger förrästen 10% per Cruiser skill level mer till missile velocity och 5% mer till kinetiskt skada per level. :D

Om du vill köra agent missions så lär dig Connections minnst till level 2. MEn viktigaste skills som finns är Learning(Instant Recall, Iron Will etc.). Ta dem till level 5 o Advanced Learning till level 3 så flyger du igenom training. Javisst tar det tid men betalar sig tillbaka senare. Ett exempel. Min vän har höga Learning skills o sparade 2 veckor i ett LÅNGT skill mot sin kamrat som hade lägre skills i Learning..så lätt o räkna om det är bra eller inte ;

Men vi synes i spelet! Hoppas ni trivs där o Jotteman måste man försäka leta på någonstans.. :D :p
~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~
Dimmu Borgir, that nice Norwegian folk music band

Horizon

Helt rätt angående Learning skills. Gjorde själv misstaget att vänta för länge med dem, men nu har jag lvl5 på alla basic och snart lvl2 på advanced learning. Tråkigt som fan att skilla, men det betalar sig i längden, precis som du säger. :)

Själv är man Gallente, så jag använder helst railguns och blasters, men funderar på om man inte ska leka lite med Caldariskepp (Caracal och Raven) och missiles också. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Tackar så hjärtligt för alla tips!

Jag skillade en del grundgrejer igår (sådana som tar 15-25 minuter), jag tror min plan blir att fixa så jag har skills nog att panga missiler och några enklare ECM / Shields eller motsvarande innan jag går loss på learning skills.

Medan jag maxar learning skills blir det att köra piratjagar-missions för Spacelane Patrol där jag redan har bra standing och kontakt med den bäste Lvl 1 agenten i Caldari Space (ren slump att det blev just honom, Quality 17). Sen när skillsen är fina och jag kanske fått kört en del Lvl 2 missions kan man börja kika på att röra sig uppåt i storleksklasserna och 0.4- system.

Just det - min trial går ut om 4 dagar, tror nog att ett mer permanent abonnemang står på inköpslistan..... :-)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Oj oj, nu börjar Horizonten bli varm i kläderna. Fienden kraschar och brinner vart jag än flyger fram. Ibland gör jag likadant, men är inte det hela essensen med PvP så säg? :)

Fick mig en Apocalypse härom dagen när vi var ett litet gang på 3 personer som åkte runt och jagade folk från Band of Brothers Alliance. Dagen efter agerade jag kanonmat åt polarna när jag fångade en Deimos (heavy assault criuser) vid en gate. Han öppnade eld på mig så gaten stängdes för honom - jag warpscramblade honom tills polarna kom in och gjorde shish kebab av honom. Iofs gick jag upp i rök samma sekund som de dök upp, men vad är en Thorax mot en Deimos, hehe. :)

Snart börjar jag åka interceptor (Taranis) och då får den lede fi se upp. Strength and honour pöjkar! Horizon out.

SledgeHammer

Äh, taranis... Target paint och *booom* :D
Mvh  - Stefan -

Horizon

Nice :)

http://www.eve-online.com/pressreleases/default.asp?pressReleaseID=20

100k * 14.95 = 1495000 euro i månaden i intäkter. w00t, som folk brukar säga... :D

Horizon

Fin film som visar hur NORAD's eminenta krigare plockar ner Orions Forge's rymdbas. Orions Forge Corp tillhörde tidigare NORAD Alliance, men valde att köra "dolkstöten-i-ryggen"-taktiken och blev därför KOS (kill on sight) för NORAD. Så kan det gå när man muckar med större killar. :D

De två stooora skeppen är dreadnoughts, jättelika saker som endast har ett syfte: Att ta ner fiendens baser och capital ships. :)

http://www.eve-files.com/media/corp/greyc/no_mutants_allowed_final.wmv

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -