News:

No significant change

Main Menu

EVE Online

Started by Horizon, April 22, 2005, 10:32:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Tid behöver investeras Luppe, så är det bara. Å andra sidan behöver du inte spela något annat heller. :) Men har du tjej kan det ju vara bra att variera sig med lite verklighet ibland. :)

Ikväll var det knasmycket folk inloggade. Tror att det var det som gjorde att det krånglade lite för dig. Tror det var serverrekord faktiskt... Nästan 22000 personer som spelade på samma server. Det är vad jag kallar multiplayer! :)

00:\> Synd att du inte stannar, men det kan inte passa alla. Välkommen tillbaka!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Lupson: Lägg till mig i adressboken (eller EVE-maila mig). "Iss Hogai" är jag det. Har bara hållit på i två veckor så jag är lagom färsk =) Men jag kan väl hjälpa till med nåt iaf.
Mvh  - Stefan -

SledgeHammer

Hehe, jo, jag tror tom att det var över 22k inloggade. Runt 500 personer höll iaf till i Jita systemet... Ska bli skönt när de är klara med övergången till 64-bitars system. Fast då flyttar väl flaskhalsen någon annan stans =)
Mvh  - Stefan -

Lupson

Nåväl, jag gav det en chans till i gårkväll och körde en trade-run samt en pirate drone intercept i tutorialen, det funkade fint.

Skall väl försöka köra någon timme innan det är dags att idka fotbollsträning.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Flanker35M

S!

JAo, vi är i corp war nu o jag sitter fast inom stationen i Maseera :-( Har en egen FanClub som väntar utanför att jag ska komma ut o bli podded X-( Vet inte varför de blev så galna åt mig..kanske jag skrev lite smacktalk men..:p Jag finns i alla fall runt Maseera/Scolluzer/Inoue, namnet är F'lan Ker.
~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~
Dimmu Borgir, that nice Norwegian folk music band

Horizon

Haha, ska åka och kolla på ert corp war. Alltid lika kul med stora fleet battle inne i empire. :)

Lupson

Själv börjar man bli lite inbiten faktiskt. Satte klockan i morse så jag skulle hinna gå in och byta skill training. Tack vare Horizontens generösa donation om 1M fick jag en bra grundplåt och är numera stolt ägare till en Caldari Frigate Merlin med två styckna 150mm "Scout" accelerator cannons. Level1 missions mot pirater är bara fåniga just nu.

Dessvärre har jag inga missiles eller drones på den än? Vadan detta? Jo, den gode Lupson hade helt missat att man man måste köpa tillgång till träning av alla dessa specialskills. Jag har tränat och tränat mina grundfärdigheter upp ett gäng levels, jag trodde ju att dom andra grejerna blev tränbara ju högre levels man fick. Tji...men nu skall Luppe ut i galaxen och jaga training centers så jag får köpt lite sköna missle turrets eller vad det nu heter till min Merlin. Sen får vi väl se vad som händer...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Hehe, sorry Luppe. Visste inte att du hade missat det där med skill books. Hade berättat direkt och jag visste. Du köper skill books precis som vilka varor som helst på market. Sök i market och du skall finna. Se till att market står på "Region" så att du ser allt som finns att få tag på i hela regionen. Ju tuffare skills, desto dyrare skill books.

För att veta vilka skills som behövs för ett visst skepp eller en viss mod, kollar du upp grejen på market och tar info på den. Sedan fliken "required skills". Där kan du se vad du ska köpa och träna. :)

Tuta och kör lite till så ska jag ordna in dig i Grey Council. Då får du lite mer folk att snacka med också (Jotte, Sledge, blh 42 och de andra). :)