News:

No significant change

Main Menu

Kineserna är på krigsstigen

Started by Horizon, April 16, 2005, 12:39:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Hybrid i all ära, men du kommer ju inte att ha råd att köpa den eftersom den kommer att bli så hemskt dyr att tillverka pga det vrålhöga oljepriset. Dead end guys, game over... ahhhhhh!!... *faller ner i en bottenlös spricka* :-X :-/ ;) :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Håller förresten med om att politikerna nog är rätt medvetna om problemet. Och när man tänkt klart den tanken så undrar man vad fan de håller på med. Tänker de att det bästa vore om allmänheten blir klubbad i bakhuvudet så att den slipper känna något, eller funderar de bara på hur de själva snabbt som ögat kan roffa åt sig så mkt som möjligt av i framtiden gångbara "rikedomar"?

Är det därför Göran Persson numera köper gårdar med en massa mark? *Hans Villius-röst*

Som jag tidigare sagt, jag ska köpa mig lite mark ute i skogen någonstans och lära mig att odla potatis och lite grönsaker. Sen ska jag också köpa mig en bössa och en jäkla massa bulor så att jag kan försvara vad jag har (och kanske lägga ner en liten stackars kanin då och då (hemska tanke)). :)

Mr Jim

Well, får låta mina framtida barn plugga mad-max filmerna hemma och lira fallout på datorn...mmm mörka framtidsfilmer med apokalyptiska inslag har alltid varit en favvo ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

granQ

QuoteOriginally posted by Mr Jim

Well, får låta mina framtida barn plugga mad-max filmerna hemma och lira fallout på datorn...mmm mörka framtidsfilmer med apokalyptiska inslag har alltid varit en favvo ;)

politikerna sviker oss, men hollywood ställer upp.

Indepence Day och alla andra "katastrof inträffar i New York" filmerna gjorde säkert en hel del mentalt förbereda för WTC 9/11..

Så ja, nästa är monster (vilken utbildning vi har i utomjordningar, vampyrer osv) eller olje krisen..

"Day after tomorrow", för globaluppvärmning..

Hmm, apropå datorspel, vad sägs om liret "Sim City 5: Life after the oil crash"

Bygg upp jorden igen, fast utan tillgång till olja. Skulle vara grymt intressant.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Anders R

Vill inte verka negativ men vad tror ni händer med skatten på etanol när fler och fler använder det och samtidigt drar ner på användandet av bensin?
Jag tror den höjs iaf.

Clark

QuoteOriginally posted by Horizon

Som jag tidigare sagt, jag ska köpa mig lite mark ute i skogen någonstans och lära mig att odla potatis och lite grönsaker. Sen ska jag också köpa mig en bössa och en jäkla massa bulor så att jag kan försvara vad jag har (och kanske lägga ner en liten stackars kanin då och då (hemska tanke)). :)

Haha, först när stadsbon inte kan framföra sin vulgära stadsjeep och värma sin fula villa med olja så börjar han förstå vad livet handlar om och hur det skall levas. Sent ska syndaren vakna, tyvärr 50 år för sent...

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Horizon

Å du din, jag vet nog! Dessutom har jag ingen stadsjeep... jag bara bygger dem på jobbet. Vem tror ni blir av med jobbet först här på NoSiG? :D

Mr_Pyro

Instämmer i debatten om att kärnkraften borde byggas ut i sverige.
Ett problem är dock att tillgången på uran ej är oändlig. Priserna har skjutit i höjden sedan Kina, Indien och Ryssland beslutat bygga en massa nya reaktorer.
Läs mera här

Vad sverige borde satsa på är thorium modererade reaktorer. Dessa är säkrare än de traditionella uran drivna reaktorerna som vi använder oss av i dag. Orsaken till den höjda säkerheten är att man aldrig har så mycket klyvbar massa inne i reaktorn så att en okontrollerad kedjereaktion skulle kunna inträffa. Hela processen hålls i gång av en utanför reaktorn, placerad partikelaccelerator.
Thorium finns i mycket större mängder än uran. Thorium reaktorer skulle täcka jordens energibehov i över 4000 år. Avfallet från thorium reaktorer är ej lika långlivat som från dagens reaktorer, radioaktiviteten har klingat av efter ca 500år!!! Avfallsmängderna är bara 3% jämfört med en likvärdig "vanlig" reaktor.
Läs mera här
Subkitiska thorium reaktorer är en rätt ny idé, som först blev påtänkt 1989. Man håller bla på och bygger en thoriumreaktor i Spanien, så det är ingen utopi.

Rapsolja är intressant som fordons bränsle. Den Tyska firman Elsbett utvecklar och säljer rapsolje konverteringskitt för moderna direktinsprutade diselmotorer.
Mera info på deras sida

mvh
/Mr_Pyro