News:

No significant change

Main Menu

Planerade flygningar

Started by ctrl, March 30, 2005, 15:57:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

Tänkte bara tipsa om fly in i Söderhamn 12-13/7 på fd F15.

http://flyinn.se/


I'll be there...
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

ft

Kurs i Oslo i halvannan vecka från imorgon. Ugh. Hotellrum...

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Dubble0zero

Ojdå, mycket flygande fram och tillbaka...
Vad är det för kurs du ska gå?
...000... =)

ft

Nu fick jag lära mig alla de snuskiga detaljerna om ILS:er. Ohyggligt intressant kurs.

Ännu intressantare hantering av lunchbuffen på hotellet kursen gick på. Snyggt med linnedukar på kylborden. Pluspoäng för det. Minuspoäng för att dukarna täckte kalluftsutblåsen. Jag tog en rejäl portion gravlax då lunchbuffen stått framme i tre timmar. Det är ingen höjdare att gå kurs med matförgiftning...

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ctrl

Hässlö nu på lördag (24/5)

Jag flyger från Barkarby (Om den bokade PA28an kommit tillbaks från service), annars bil på morgonen. Åker nog hem rätt sent då jag skall vara funktionär. Om någon/några vill haka på och sponsra med 200:-/pers så är det bara att höra av sig.
Control
87th Stray Dogs VFW


ctrl

Kort rapport från en längre flygtur:

I torsdags flög jag och 14 andra från Västerås flygklubb i fyra plan till Krakow i södra Polen. Jag flög tillsammans med en annan (vart jävligt dyrt) i en DA42a, vi flög via Bornholm. Resan dit tog ca 4:30 i flygtid och resan hem 5:00. Krakow är en riktigt trevlig stad, rent och fint, som Stockholm på 80-talet då folk fortfarande verkade förstå vad en papperskorg är. Trevliga människor, engelskspråkigheten var mycket varierande, ena taxichaffisen lät som Tony Blair med ett stort ordförråd följt av nästa som inte kunde ett ord... Förutom säkerhetskontrollen vid flygplatsen (inkompetenta idioter som inte hade koll på regelverket och som desutom knappt kunde någon engelska) så var alla mycket trevliga och service-minded. Mat, taxiresor mm. kostade ungefär 40% av vad det gör här hemma. En trevlig stad helt enkelt.

Saltgruvorna finns ca 30 min utanför staden, än närmre finns ett flygmuseum med en massa intressanta plan från både ww1, ww2 och senare, jag såg bland annat en Polsk variant av en IL2, pe11 och en Spitfire. Ute stod spaningsversioner av både draken och viggen samt en SU-27. Dessa stod helt utan avspärrningar, det var intressant att spana in SU-27an på decimeter avstånd. Det fanns massor av polska M15, M17, M19 och M21 varianter... IL-28 och flera andra sorter som jag inte minns nu. Allt som allt var det ett extra intressant museum just för att de normala avspärrningsbanden saknades runt nästan alla plan. (Att inträdet kostade ca 21 kronor gjorde inte saken sämre)

Mindre trevligt men mycket viktigt och intressant var besöket i Auschwitz/Birkenau. Vi tog ett paket för ca 300kr inkluderande bussresa (45min enkel resa) och en suverän guide. Vi spenderade ca 3 timmar där. En mycket uppskattad feature var att guiden hade en mic med trådlös uppkoppling mot hörlurar som vi bar på, man kunde alltså gå omkring och fota upp till 20m från guiden och fortfarande höra honom perfekt. Jag tänker inte beskriva stället utan bara konstatera att det är speciellt att se det på plats, alla sällskap är väldigt dämpade under slutet av visningsturen, under bussresan tillbaka var det knäpptyst i bussen, alla verkade reflektera enskilt över vad som förevisats.

4,8 timmar MEIR till boken, en stor del spenderandes on-top, kryssandes mellan CB-moln.

Control
87th Stray Dogs VFW


Andreas

Någon som ska besöka http://www.flyinn.se/ idag och imorgon?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Andreas

Undertecknad var där. Flera sevärda saker och även några Nosigare på plats.

Gjorde mitt livs första fallskärmstandemhopp idag. En mycket häftig upplevelse som alla bör få uppleva.
http://www.skydivemohed.se/

Bilder kommer senare under dagen.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO