News:

No significant change

Main Menu

Planerade flygningar

Started by ctrl, March 30, 2005, 15:57:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mupp

Tack, men jag får nog tacka nej trots allt, jag har stött på bekymmer. Jag får ta en regnkoll på den, gärna nästa gång!

Magnus

Trevligt med respons!

Jag åker från Uppsala men troligtvis inte i egen kärra utan en PA28 som mellanlandar på Sundbro och hämtar mig. Jag jobbar på vår egen PA28 men vi har lite kris i klubben just nu då Service hangaren brann ner då brann också pappren på flygplanen ner så nu måste nya papper skickas från det stora landet i väst innan de kan flyggodkännas efter service typ.

Men jag återkommer såklart när det närmar sig med detaljer o sånt. Det är lite väderberoende men vi siktar på att vara i söderhamn 10.00 när de öppnar.

griffin

#162
Blah, blandade ihop resorna... gör en repost senare...

Alltså, blir lite förvirrad... är det Söderhamn eller Bodö vi pratar om Control, och när?
snappahead

ctrl

Alltså, den du har förtur att svara på är Bosöresan... Söderhamn är free for all, och även Bosöresan från 2100 ikväll. :)

Söderhamnsresan splittar vi självkostnaden rakt av mellan all i planet. det kostar 960 per motortimme. Jag skulle gissa att det blir 2,25-2,75 motortimmar fram och tillbaka. Blir vi fyra i planet så är det väl inte så farligt, blir vi bara två så... tja med tvekan ok för mig
Control
87th Stray Dogs VFW


ctrl

Ännu en CPL lektion genomförd. Idag gjorde vi bland annat dykning.

Vi steg upp till 4000fot och sen pekade jag nosen i princip rakt ner för att få upp farten på DA40ian till 170knop, jag anpassade nosläget för att behålla farten tills jag planade ut på 1500fot.

Inte dramnatiskt på något sätt men ååååå vad jag vill ha en kärra som kan hålla den farten i planflykt :-OO :D
Control
87th Stray Dogs VFW


Magnus

Ha! Hektiskt flygdag idag!

Först 1 timme Roteflygning över Tämnaren. Otroligt roligt. Det borde alla prova.. tiden flyger iväg och allt man gör är och åker runt o fin åker.

Sedan min flyglärartimme så jag får behålla certet 2 år till. Bedömningslandningar, nödlandningar.. nödvändigt!

Siktar fortfarande på att vara 10.00 i söderhamn nästa fredag så alla vet.

griffin

snappahead

Nauwa

#167
OBS OBS OBS,

Det har dykt upp en sak som gör att jag inte är på Söderhamn/F15 med simulatorn på torsdagen och fredagen. Jag måste åka söderut redan på onsdagskvällen för att hämta en sak, men jag avser vara tillbaka på Söderhamn på lördagen och söndagen.

Förbaskat trist, nu när ni planerat att komma upp och hälsa på, men den sak jag ska hämta väger lite tyngre så jag har inget val

Ni kommer att förstå lite längre fram varför jag kastar mig iväg på denna akutresa.

Hoppas ni kan boka om och komma på helgen, alternativt tidigare i veckan i stället.
Jag såg verkligen fram mot besöket