News:

No significant change

Main Menu

Planerade flygningar

Started by ctrl, March 30, 2005, 15:57:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Andreas

#152
På sätt och vis en planerad flygning, fast ändå inte.

Igår kväll från 18-22 var jag på ESNY. Satt som PAX i baksits på en PA-28 (SE-GIO) samt i framsitsen SK-50 (SE-KVZ).
I den sistnämnda fick jag för första gången prova på tunnelroll, rak roll, kvickroll/quick roll, en topproll och dess motsvarighet åt andra hållet.

En grymt häftig upplevelse att få känna på riktiga G-krafter, även små negativa. I planet finns även en löst monterad G-mätare från en Viggen.

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

griffin

Ctrl: låter mkt intressant men måste förankra det framför allt kalendermässigt. Återkommer.

Grattis JustinCase!

Andreas: Hajade till där, tyckte jag såg nåt bekant :D
snappahead

Andreas

Den var fastsatt med kardborreband undertill.
Som mest tyckte jag den var uppe på ~5,5-6G, men det var lite svårt att se då det skakade lite ibland, samt att veta tillförlitligheten på instrumentet.

Men det kändes, och det var det viktigaste!!! :D
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Magnus

Tänkte flyga upp till Flygmuseet i Söderhamn Fredagen den 6/7 med en kompis. Prova Viggen simulatorn, berätta anektdoter om hur det var bättre förr osv. Kanske kan göra en liten Nosig träff av det hela? Alla är såklart välkomna, jag är där iallafall. Troligtvis åker vi upp rätt tidigt och borde landa in strax efter 10 då de öppnar.

Om nån vill flyga upp så vore det ganska roligt att köra lite roteflygning.

Phlerp

Hade mer än gärna hängt på, men jag bor tyvärr på fel sida av landet. Kanske kan bidra med lite nya funktioner till simulatorn istället. :D

Du får ge en ordentlig redogörelse här om dina intryck.

Andreas

Magnus, jag bor ju "där", inte på Flygstaden, men väl i Söderhamn, så jag anmäler mig.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

ctrl

#158
Ser tomt ut i kalendern.

Flyger du från Uppsala eller Västerås? Jag känner att jag inte riktigt har råd att åka för enbart mina pengar men finns det intresserade pax så vore det grymt att få flyga mer försiktig formation :D

Edit: Nu ser jag Mupps inlägg... kollar :-/
Control
87th Stray Dogs VFW


ctrl

#159
Bodö, vi kan ta en pax och denne får ta en smäll på 600:- (plus kostnader för eget boende käk osv.... vi hoppas på att få stanna i den lokala klubbstugan för en symbolisk summa)

Mupp och sen Griffin har några dagars förtur att svara sen är det först till kvarn...

Edit: Det är en PA28, stationerad på Johannisberg, Västerås.
Control
87th Stray Dogs VFW