News:

No significant change

Main Menu

Planerade flygningar

Started by ctrl, March 30, 2005, 15:57:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Justin Case

Arne, gick upp vid halv sju, planerade färdigt allting. Sen satt jag och väntade på skolan till halv tio innan jag fick tag på någon som kunde berätta att Arne kommer visst inte förräns efter lunch....

griffin

Jag antar att du i skrivande stund sitter och svettas som mest. Får bara önska dig lycka till, jag håller tummen!

Med så många piloter omkring en ökar ju chanserna avsevärt att få logga lite passagerartid :D

Apråpå det... du får hojta till Control om du kommer på att du behöver sällskap nån gång! Du verkar ha återhämtat dig från förra gången jag följde med ;)

PPL/CPL är det Private/Commercial Pilot License eller?
snappahead

ft

QuoteOriginally posted by MagnusSkokloster (se till att du är under 1200")

1200 tum?! Undrar om inte det faktiskt ÄR lägre än Glocalnet... ;)

Griffin,
rätt om PPL/CPL.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Justin Case

#147
QuoteOriginally posted by griffinJag antar att du i skrivande stund sitter och svettas som mest. Får bara önska dig lycka till, jag håller tummen!

Du anar inte hur rätt du hade...det var svettigt men inte så värst svårt, mycket trevlig kontrollant. Men nu är det över för den här gången.

Dubble0zero

...000... =)

ctrl

#149
Grattis! (Edit:så vem var det, ... nu har jag sett :) )

Griffin: Nu vet jag inte hur stationär Nauwa är med simulatorn i flyttbart skick, men det vore skoj om vi vart några som kan dela på en flygning till Gävle T/R

Nu till månadsslutet planerar jag och en ATPL kurspolare att dra till Bodö över helgen bara därför att, till en inte alltför stor penning kan vi ta med pax om intresse finns. Nu är denna flight väderberoende pga. att det blir VFR-flygning dit så om vädret är annat än gott så blir det inställt eller byte av färdmål (denna flygning utgår från Västerås)

Sen tar jag generellt upp folk jag känner till 3/4 av självkostnadspriset och okända för självkostnadspris. (960:-/motortimme) en tur över Stockholm plus bostad i nån förort alt skärgården brukar resultera i 40-50min motortid.
Control
87th Stray Dogs VFW


Nauwa

Simulatorn är normalt stationerad på ESSK under vardagar, alla helger framöver är den uppbokad på olika platser, oftast uppe på F15 museum Söderhamn. Hela vecka 27 är jag där också om nån vill flyga upp och hälsa på.

30 Juni - 1 Juli är jag på ESSK i samband med årets Jetmodell träff
14 Juli är jag också på ESSK då det är kombinerat Fly-In och veterantraktorträff (mycket trevligt evenemang)

Övriga tider (vardagar alltså) går det att besöka mig och simulatorn i Gävle efter överenskommelse

För övrigt så finns alla utflyktsmål med datum på hemsidan
http://www.novelair.com

Mupp

Hmm, Bodö... Det skulle ju sitta som en fläskläpp. När, hur länge och hur mycket? Och vad för flygplan?