News:

No significant change

Main Menu

Halmstad igen!

Started by ft, March 11, 2005, 13:08:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ft

Japp. Men mer exklusivt, bara för mig. ;)

Jag skall ner och gå totalförsvarsutbildning, TFU-G, vecka 14. Man kan kanske gissa var vi kommer att vara logerade? Fint, för då hinner jag läsa ut boken ur bokhyllan som jag började på sist. För visst kommer det att vara massor av tid över... eller? :D

Det skall bli kul i alla fall. Ingen av Halmstadborna som är inblandade i TFU-G?

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

RedOne/ zalzam

------------------------

Lasse Sandberg

Rivvern_

Argh!
När jag såg TopIcen så trodde jag RedOne erbjöd sig att ha ett lan i Halmstad igen.
Jaja. Nu ör det dax någon kommer med nåt förslag...
Och fortsätt inte i denna tråden vad ni än gör- Aiaf inte med lan stuff..  :D

FT: Lycka till!

ft

Hehe, beklagar Rivvern... inget LAN men det var jäkligt kul ändå.

Rapporterade NoSiG-siktningar
Swebeast i matsalen men han måste ha sett mig - full fart mot utgången vid tillfället. Jag må vara rätt social (för en norrlänning) men jag har också klara terrier-egenskaper: Inget kan förmå mig att lämna min matskål obevakad!

Misstänkta människor i färgglada brandsäkra kläder som lekte med vattensprutor m m vid rucklet utanför räddningstjänstens lokaler medan vi roade oss med att släcka med pulversläckare ute bland flygplanen vi inte fick gå och prata med vid vårat senaste besök.

Andra lärdomar
Att skaffa 39 graders feber kvällen innan man drar ut i skogen är rätt dumt. Det blir inte lättare direkt. Framförallt blir det intressant att sitta eldvakt med feberfrossa. "Nu fryser jag så nu skall här eldas satan!" Inte ville folk betala för bastubesöket heller. ;)

Varnar någon er för att böja er ner med vapen på ryggen - lyssna. Det gjorde visst inte jag. Det är ju inte så att man har gjort samma tabbe förr och borde ha lärt sig något då också... eller så. :D

Försöker kungen bjuda på pasta, ta bondpermis till McD. Äckligaste käk jag fått på år och dag.

Jag är tälta-i-skogen-knarkare. Svår abstinens... :/

Stercus accidit
---

griffin

=)

Men jag hoppas Kalle är linka flink på ärtsoppa som när jag låg inne, för den är det världsklass på! Ingen risk att den smakar annorlunda gissar jag, den är som kärnbränsle, står sig i århundraden...

Guldpucken är ett sådant exempel. Leverpastej står det att det skall vara i den men smaken och konsistensen är något man inte kan beskriva, det kan endast upplevas. Förutom att den ger fina smällar i kaminen om man gömmer den där, så har den andra häpnadsväckande egenskaper. Vi fick tag på burkar som var tillverkade med... tror det var tre decenniers mellanrum. De smakade EXAKT lika. Det ni! Säga vad man vill om smaken men när man gräver fram vår civilisation om 500 år eller så kommer man kunna avnjuta den utan någon större smakskillnad gissar jag :)

Kul att du hade kul. Men abstinens av skogen? Hahaha... var 12 år sen sist och inte saknar jag det. Möjligtvis första tältveckan, om man undandar att vi fick riva och resa tälten 10 ggr per dag i snitt.

Tjo, nu skall jag ut i... skogen. Och bygga mig ett hus :)
snappahead

ft

Vi fick ingen ärtsoppa. Jag är besviken.

Jag tyckte verkligen om leverpastejen! En burk leverpastej med en lantgrova som bärande struktur under... mumma. Borde jag söka hjälp?

Stercus accidit
---

griffin

Ja, antagligen. Eller satsa på en karriär inom det militära :D Det är kanske samma sak? :p
snappahead

SledgeHammer

Helkonserverad leverpastej och kex från -63 är en riktig höjdare. *mums*

Det är ju riktig basmat!
Mvh  - Stefan -