News:

No significant change

Main Menu

Halmstad igen!

Started by ft, March 11, 2005, 13:08:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shar

Dödmansfingrar var ju annars en höjdare, de få gånger vi åt guldburk... :-OO :p

Bland jägarstaten, som vi åt oftast, var ju Kycklingcurryn helt sabla överlägset suverän! Den smakade tom gott, även om man inte spenderat tre veckor i fält. Torsken (eller vad man nu vill kalla den, såg ut som en blandning av tjock saliv och små infekterande svampklumpar) var dock sämst bland jägarstaten.

Leverpastej: USCH! Normalt sett äter jag leverpastejen hemma, med smörgåsgurka osv, men försvarets smakar/luktar/ser ut som gammal kattmat.

Kan för övrigt svära på att jag sett en hög med leverpastej förflytta sig från ett kex, ner på marken, för att sedan försvinna in i skogen, tjittrandes. :D
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.

Horizon

QuoteOriginally posted by Shar

Leverpastej: USCH! Normalt sett äter jag leverpastejen hemma, med smörgåsgurka osv, men försvarets smakar/luktar/ser ut som gammal kattmat.

Kan för övrigt svära på att jag sett en hög med leverpastej förflytta sig från ett kex, ner på marken, för att sedan försvinna in i skogen, tjittrandes. :D

Det där kan jag banne mig skriva under på! När vi skulle sova på nätterna gick rykten om att Hagnerts leverpastej låg på lur och skulle ta patrullen när den gick förbi lilla torra björken bakom vårt 12-tält. Man sov inge vidare de nätterna... Behöver jag nämna att jag satt helspänd med ett vedträ i handen när det var min tur att vara eldpost? :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Ni är dumma mot den mumsiga leverpastejen. :-X

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Andreas

Jag kommer inte ihåg att den var sååå dålig... Efter muck så behöll jag en burk och käkade upp när jag kom hem igen... Kalla ni det vad ni vill :) mums mums
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Jotte

Har kvar en burk också... och vågar inte öppna fanstyget. Enda gången den sega pastejen är "god" är när man är hungrig så myrorna i skogen får passa sig om de vill överleva. :p

ft

Jotte,
jag kan befria dig från den bördan. ;)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Dubble0zero

Jag som nyss har kommit ifrån de där hemskheterna måste faktiskt säga att just leverpastejen och jägar porttionerna var riktigt goda...
Även gulaschsoppan var riktigt god, problemet med guldburkarna är att det tar sådan tid att laga, så när vi fick det så han man oftast inte äta (jag var på GRK)...
...000... =)

SledgeHammer

"Dödmansfingrar" var ju vidrig... vi brukade ceremoniellt offra dessa från minrälsen på gamla hemtrevliga 804 när det skulle till att övas =)
Mvh  - Stefan -