News:

No significant change

Main Menu

Beware Uppsala

Started by Magnus, November 27, 2004, 17:22:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

simon

ctrl

Enklast är väl att ta ett snack med Skolchefen... Angående uppflygning, Skolchefen på Botkyrka FK, Bo-Gunnar Ingfeldt är gammal millitär Tunnan/Draken pilot, han har rätt att utföra luftisprov. Försök ordna uppflygning för honom, han är jävligt bra.

Jag har inga vettiga nätresurser för provfrågor. Nu vet jag inte hur mycket som ändrats sen JAA/JAR men jag antar att frågorna är väldigt lika. Få tag i "1000 frågor" och kolla igenom dem för att få en uppfattning om "stuket" på frågorna. Tyvärr finns det fortfarande en och annan fråga som är korkad, oväsentlig eller tom felaktig :-/
Control
87th Stray Dogs VFW

Magnus

Köpte hela KSAB paketet. Helt onödigt visade det sig i princip men gjort är gjort. Tusen frågor är bra, den ingick i paketet.

Magnus

Idag mina elektroniska vänner så gick jag EK på PA28:an..

Under mitt tredje pass !?! tyckte läraren att det här går ju fint, jag hoppar ut så kör du två landningar själv.. *gulp*

Så Sundbro radio SE-ILG medvinden för landning bana 24....

Det gick bra :) har nu exakt 4 civila flygtimmar.

BEQ

Grattis! Visst känns det lite speciellt med "civila" timmar? :)

Magnus

Tack.

Trodde inte jag skulle grejja det på tredje passet men det kanske är lite som att cykla ändå. Nästa pass förhoppningsvis imorgon blir det bedömningslandningar, nödträning osv.

Civila timmar.. jo det känns lite märkligt. Dubbel bemärkelse eftersom jag har den bakgrunden jag har.

Control87th

Själv tvingades jag säga nej när lärarn ringde och frågade om jag inte skulle köra min mörker-ek till Västerås idag. Jag var lite sen med att skicka in min ansökan om nytt cert (gick ut vid årsskiftet), räknar inte med att få det nya föräns i slutet av månaden :-/
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Magnus

Jag klarade Teoriprovet..

Jag repeterar..

J-A-G  
K-L-A-R-A-D-E    
T-E-O-R-I-P-R-O-V-E-T

[/b][glow tcolor=red, fcolor=black, size=30, strength=1]JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!![/glow]