News:

No significant change

Main Menu

Samåkning

Started by Rivvern_, October 22, 2004, 09:12:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Control87th

#56
Alltså, min bil är en vanlig sedan... av erfarenhet vet jag att redan tre pers plus packning blir trångt. Men som jag skrivit...jag är öppen för att skaffa ett större fordon. Det låter nu som om vi är 5-6 från Stockholm plus en till som vill hoppa på på vägen.

Vilka är det nu som vill med från Stockholm, stämmer dessa? Control, Björnen, Mr Jim, Loke, Solid och John Wallin

Och sedan RedRiver från ca Jönköping.

Jag börjar kolla runt bland soppamackarna och biluthyrningsfirmorna.
:D

Första koll, en snabb Internetsökning:
Statoil Chevrolet Trans Sport 050106 09:00 - 050109 22:00 3865:- plus soppa.
Q8 Toyota Trafic samma tid ca 4000:- plus soppa.
Select Toyota Traveller 9-pers./Renault Traffic 9-pers. ocksp ca 4000:- plus soppa.
Europcar VWCaravelle ca 3800:- plus soppa.
Rent a wreck Toyota Hiace Traveller ca 3000:- plus soppa

3 pers i min bil, ca 130 mil totalt a ca 11kr/mil ger ungefär 480 per person.
6 pers i 4000kr buss 130mil a ca 11kr/mil ger ungefär 905 per person.

Hm, med dessa priser är ju två bilar billigare :-/
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



loke

Jag ärknar med att en vanlig liten bil som kanske två andra får plats i kommer att kosta dryga tusenlappen plus soppa. Det blir givetvis dyrare än ctrls bil, men i mitt tycke bättre än att släpa grejerna på tåget.

Rivvern_

Men... Som jag ser det så är vi mellan 5 och 8 pers.

Det är viktigt att alla som åker via norrköping, jönköping anmäler sig så vi kan få ihop detta. Jompa va väl intresserad?
Det känns som jag försöker ordna och styra... Det är bättre att ni som kör norrifrån ordnar det... Det är ju er det hänger på i första hand...

Men hyrbil låter inte så värst bra.
Om ni lyckas tränga ihop er till jönköping så kan jag ju köra en bil därifrån.

Och... Det vore trevligt att åka ner på Onsdagen och plocka iordning och ta det lugnt efter arbetet. Är detta möjligt RedOne?


Mr Jim

Är det nån som kan komma i kontakt med John Wallin så vi vet säkert hur många som ska med? 1000 kr är way beyond my budget :(
Är det ingen som känner nån som har en minibuss vi kan låna? :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Obizzz

Han åkte iväg på semseter den 6:e så jag tror inte han är hemma än men jag slänger iväg ett mail.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Rivvern_


Control87th

Jag ska fortsätta kolla runt, vore ju super om vi kunde få fram en billigare minibuss. Jag kan förmodligen skaka fram en pickup... men det hjälper ju inte då det är max 5 i den.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Mr Jim

Ctrl>Hur många är det sammanlagt vi vet säkert ska åka med från sthml? En pickup låter ju strålande, ännu billigare för oss, kanske blir ett nödvändigt ont med 2 "fordon"? Vet inte, kostnaden kan knäcka min sköra ekonomi ;(
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com