News:

No significant change

Main Menu

Samåkning

Started by Rivvern_, October 22, 2004, 09:12:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

loke

QuoteOriginally posted by Mr Jim                Är det nån som kan komma i kontakt med John Wallin så vi vet säkert hur många som ska med? 1000 kr är way beyond my budget :( Är det ingen som känner nån som har en minibuss vi kan låna? :)

1000 totalt alltså. :-)  På fyra personer blir det ju kanske 300 per person.

Control87th

Ja, kan tolkas... även med den dyraste bussen kommer det att bli under 1000:- per person.... Imorn ska jag snacka med en kollega som har lite kontakter :)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Control87th

Har snackat med kollegan... Inte 100% men det är rätt troligt att jag kan ordna något så ni andra kan väl låta bli att boka hyrbilar tills vidare...
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Mr Jim

Ctrl-älskling>Om du kan låna vad tror du kostnaderna blir per person till och hem LAN:et om du lyckas med din "deal"? :)
Förlåt att jag tjatar blir antagligen tvungen att köpa/hyra skidor till vasaloppet så min budget ligger på minus redan :(
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Rivvern_

Jag håller med dig Jim. Vi måste klara ut detta snart....

Jag vill veta om Jompa ska med eller inte.

loke

#69
QuoteOriginally posted by Control87th                Har snackat med kollegan... Inte 100% men det är rätt troligt att jag kan ordna något så ni andra kan väl låta bli att boka hyrbilar tills vidare...

När får vi veta hur det blir då? Skall man hyra är det alltid bra att boka i tid.

Control87th

Jag räknar med svar senast på torsdag.

Tja lite uträkningar:
Soppa ca 11:-/mil @ 130mil = 1430 / 6 personer -> 238 kr per person för soppa.

fordonshyra 0 -> totalt 238 per person
fordonshyra 1000 -> 167, totalt 405:- per person
fordonshyra 2000 -> 333 ,totalt 571 per person
fordonshyra 3000 -> 500 ,totalt 738:- per person

Att jämföras med 3 pers i min bil ca 480
Tre pers i en hyrbil (gissar på 300/dygn fria mil som billigast 1200) totalt 638... nu drar hyrbilen säkert mindre... det blir i bästa fall 460:- per person, 0,6 liter milen, 130mil och 10:-/mil.

Brytpunkten går mao. om jag kan få ett lämpligt fordon för ungefär 1500.


--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Rivvern_

Ok.. Om jag säger så här....

Jag har ju inte tänkt att betala mer än vad det kostar för mig att åka själv till halmstad. 34 mil. Grejjen är att det ska bli billigare. Men jag har tänkt att om Jompalainen kan höra av sig så kan jag och han ta min bil. då slipper ni 2 pers.

Eller att ni tränger ihop er till jönköping så kör jag en bil...

Det där med hyrbil låter inte som ett billigt alternativ...