News:

No significant change

Main Menu

Bush vs Kerry

Started by Mr Jim, October 01, 2004, 16:41:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Mr Jim

Precis sett debatten, Bush är galen (inte kliniskt), men jag vet inte om "the common man" i USA förstår det. Effekten av att även se dokument utifrån förstärkte bara min rädsla för den mannen och människorna bakom honom.

Vad tyckte ni andra?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Lupson

Såg inte debatten, men givetvis hoppas man på Kerry. Även om bara hälften av Fahrenheit 9/11 är sant så verkar Bush den yngre vara måttligt kompetent. Hans far har jag läst lite om (i militära sammanhang iofs). Han verkar ha varit ganska vettig på många vis. George W är ju skrämmande. Framförallt hur otroligt korkad han faktiskt framstår så snart han inte har ett manus tillgängligt.

Fast coolast vore om Ralph Nader skulle ta över!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Dokument utifrån om Jesus-effekten var som sagt skrämmande. Här sitter världens mäktigaste man och predikar om Jesus och bibeln som rättesnören för hur hans "demokrati" skall bete sig i världen... gahh... :-/

Handen på pistolen, eller hur var det nu...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

Verkar som om den administrationen inte har de minst koll på hur obehagligt nära, i en "modernare" variant, av medeltidens korståg de är i sin grundmentalitet.

Mr Jim

QuoteOriginally posted by Jotte


            Verkar som om den administrationen inte har de minst koll på hur obehagligt nära, i en "modernare" variant, av medeltidens korståg de är i sin grundmentalitet.

Ja och det många är skrajja för på skolan nuförtiden är effekterna om cirkus 5-10 år när alla irakiska barn växt upp vars föräldrar blivit dödade av amerikaner, ett nytt afghanistan. När dom dödar terrorister på löpande band så producerar dom terrorister på löpande band.

Jo scary as hell

Personligen tyckte jag väldigt mkt om Bushs "tankepauser" men även hans avslutning med bibelcitat, i shall walk in the valley (of death)...bla bla
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Dredd

För egen del, för jag håller med.
Bush ger intrycket av att vara en trevlig kille men med ambitionen att bli accepterad.
Ungefär som när lille kalle vill bli accepterad i klassen och slår sönder en ruta i skolan och sedan tittar på dom andra tuffa grabbarna frågandes "är jag inte tuff nu?". :-)

Men, vad jag tänkte sagt var att jag visst stöder Bush i hans ambitioner att störta Saddam, ruska om i Iran, sparka ut ledaren för Nord Korea o.s.v.
Men, och det kanske är det tragiska. Han verkar ha fantastiskt dålig koll på hur han skall ta omgivningen. Där var nog hans far tusen ggr skickligare. Jag tänker lite på ett uttryck som lyder ungefär såhär:
En tjur och hans son står på en kulle och tittar ner på en massa kor, sonen utbrister "vi springer ner och sätter på var sin :-)" nej min son, vi går ner och sätter på allihop.

Min poäng är att Bush misstag var att han ville tvinga fram resultat " och därmed skrämma iväg tänkbara allierade" istället för att försöka behandla sin omgivning "andra länder" med mer respekt. Där tror jag alltihop föll.

Sedan att han dessutom är eller vill framstå som religiös gör ju för oss det bara ännu mer kusligt. Men jag tror inte man skall överdriva det, jag har en känsla av att vi är ovanligt sekulariserade här.

Jag hoppas Kerry vinner, men jag är rädd att jag får fel :(

/Dredd

Mr Jim

#6
Ja, Bush leder vadslagningen på skolan iallafall ;(

Här får ni en liten godsak i form av vad hökarna bakom bush har för visioner

http://newamericancentury.org/RebuildingAmericasDefenses.pdf
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

granQ

QuoteOriginally posted by Dredd

En tjur och hans son står på en kulle och tittar ner på en massa kor, sonen utbrister "vi springer ner och sätter på var sin :-)" nej min son, vi går ner och sätter på allihop.

Jadu..

http://www.pelikana.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=174
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)