News:

No significant change

Main Menu

Pentagon-krasch

Started by simon, September 05, 2004, 12:07:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

simon

simon

Jag är inte så mycket för folk som "letar" efter konspirationer å så, men snubben(snubbarna) har en poäng här...:-o

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Phlerp

QuoteOriginally posted by simon
            Jag är inte så mycket för folk som "letar" efter konspirationer å så, men snubben(snubbarna) har en poäng här...:-o
Nog för att den var klart underhållande, som alla konspirationsteorier, men så länge man inte har en chans att kolla upp källorna så är det inget annat än underhållning. Bara för att det ligger på nätet är det inte automatiskt sant. Snarare tvärtom. Möjligheterna att manipulera fakta och sprida falsarier till massorna har aldrig varit så stora som nu för tiden.

griffin

Så sant så sant. Frågan är... OM konspirationsteorin skulle vara ett uns sann, vad skulle ligga bakom en sådan konspiration? Det är än mer underhållande att spekulera i än att se filmen om konspirationen.

Jaja, det är alltid lite sinnesretande med sådana där filmer. Själv älskar jag filmen JFK, det ÄR skoj med konsipration(steorier)!
snappahead

simon

JFK aeger alla andra konspirationsfilmer.

Horizon

BEQ - konspirationsteoriernas mästare! :)

Låter riktigt intressant det där. Det tar inte lång tid innan man funderar i "24 - andra säsongen"-banor. Bara att herr "President" är inblandad i vår verklighet. Men... jävligt kan det väl inte vara!? :-OO
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Fakta eller inte, men det finns allt konspiratoriska undertoner, men i vilken världspolitik gör det inte det? Världen är nog ganska konspiratorisk. :D Jag menar, skillnaden mellan lyckad politik och konspirationer är väl hårfin - handlar mest om vad man kommer undan med ;)

Har inte sett filmen än, men det står högt på listan, ja. Gillar Michael Moore skarpt, inte för att allt han gör är rätt och bra men för att han är något så unikt som en amerikan som vågar vara både kritisk och självkritisk där andra håller tyst.

Nåväl, månlandningkonspirationen är högst spännande. Konstigt att ingen gjort spelfilm på den än... månresor har ju filmats och konspirationer likaså... så steget är väl inte så långt.
snappahead