Ryssland, Putin och Tjetjenien

Started by Mr Jim, September 03, 2004, 11:21:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

BEQ

Simon, tro mig, svaren om sådant är inte rätt. Du kanske hittar en på 15 som är i närheten. Det finns säkert en del icke-idioter där, men de skriver nog inget och det är nog så det är och ska vara.

simon

#65
QuoteOriginally posted by BEQ


            Simon, tro mig, svaren om sådant är inte rätt. Du kanske hittar en på 15 som är i närheten. Det finns säkert en del icke-idioter där, men de skriver nog inget och det är nog så det är och ska vara.

Neä självklart. Den huvudmassa som skriver mest där, har noll koll. Vad jag menar är att man visst kan få fram bra information via den nät-kanalen, om man vet vem och hur man ska fråga, samt var man ska leta. Bland dessa bra kanaler räknar jag till exempel en YOff från ett sydligt pansarförband med stor strf90 kompetens, en gammal viggen-räv med flera tusen timmar jaktviggen, varav en del av dem i uppvisningsstol, en Juridiker med grym koll på lagboken, samt en kommunpolitiker.

(Och javisst, folk kan ljuga även på nätet...)

Jag vill inte trampa någon på tårna genom att säga att SoldF är den bästa forumet som finns. Tvärtom finns där rejält med romantiker och skräpskallar, som drar ner det rejält i smutsen. Däremot vill jag faktiskt protestera mot att ALLT som finns att läsa på SoldF är skräp. Ibland glänser SoldF till ordentligt. Synd bara att vissa av er(som uppenbarligen inte besöker forumet så ofta) är så snabba med att döma bort. Som exempel skulle jag vilja ge denna tråden:

http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=15975

Som gav mig och de andra på forumet härlig inside-info om FM:s nya patgb, långt innan nyheten nådde mil.se

Samt:

http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=7853&hl

Ovanstående tråd gav mig en väldig klump i magen av att läsa. En av de berättelser på nätet som gript tag i mig mest. Lite längre ner börar Unicorns skildring av hur han på plats upplevde när NordBat gick in i Stupni Do.

Ibland, precis som här, dyker det upp guldkorn som definitivt inte är skräp, alltså vill inte jag klassa SoldF-forum som "Kass, tilldelas Marinen" eller vad ni nu vill...


No hard feelings, tycker OT-diskussionen om detta bör bero eller fortsätta i separat tråd, bara mina 50 öre...

Lets continue with the russkie-question, right?

Phlerp

#66
QuoteOriginally posted by Jotte
Phlerp får veckans:


:p :D

Tackar och bockar. Började nästan bli orolig att ingen fattade.
Torr humor är ändå humor :D

Horizon

Väldigt gripande berättelse från Unicorn i en av länkarna. Jobbigt att behöva stå och förbereda sig på att dö, men i det läget var det nog bara att acceptera sin plats och göra sitt bästa... :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

BEQ

QuoteOriginally posted by simon

Bland dessa bra kanaler räknar jag till exempel en YOff från ett sydligt pansarförband med stor strf90 kompetens, en gammal viggen-räv med flera tusen timmar jaktviggen, varav en del av dem i uppvisningsstol, en Juridiker med grym koll på lagboken, samt en kommunpolitiker.

(Och javisst, folk kan ljuga även på nätet...)

Precis. en gammal viggen-räv med flera tusen timmar jaktviggen Mycket troligt....


Länken om Stupni Do m fl liknande är ju helt klart intressanta när folk redogör för EGNA upplevelser (rekommenderar boken Alfa Sierra om BA 01), men det är ju inte så många.

Galten är väl hyfsat rätt några inlägg sen börjar det ju självklart spåra ur i spekulationer och rykten. Men, kanske ändå en av de vettigare.

Jotte

#69
Stupni Do är en berättelse som både ger mig sorg och stolthet.
Välskrivet av Unicorn (som vanligt)

SoldF lider tyvärr lite av de problemen som tex UBi's olika spelforum gör, dvs man måste vada genom en uppskö av sörja för att hitta guldkornen.
Att jag dessutom träffat på ett av de större spånen där ifrån i verkliga livet gör inte saken bättre...

granQ

rysslandstråden förvandlas till diskussion om soldf's forum..
kina tråden handlar om alternativa energikällor och svensk/eu's jordbrukspolitik..

Är NOSIG så mycke bättre än ubisoft ? ;)
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

simon

#71
QuoteOriginally posted by BEQ

Precis. en gammal viggen-räv med flera tusen timmar jaktviggen Mycket troligt....

Javisst. Eftersom jag känner mannen i fråga så har jag ingen anleding att misstro honom...

Nu när jag tänker efter, har jag nog aldrig reggat mig på ett forum där det inte har varit mycket skräppostning... Någon som egentligen kan säga motsatsen?